onsdag 9 februari 2011

Halsont och mvc-besök

Hostan och det onda i halsen verkar inte vilja ge med sig :-( Hade lite feber igår kväll men inte i morse så jobbat idag också, men slutade kvart i ett så kändes okej ändå. Lite trött i ryggen dock efter promenad med barnen på förmiddagen.

Efter jobbet var det dags för besök på mvc. Idag fick jag träffa "min" barnmorska (hon var sjuk förra gången) vilket kändes skönt, hon är betydligt trevligare och lättare att prata med än den jag fick träffa förra gången! Var en läkarkandidat med också så bebisen blev knådad ordentligt :-) Magen växer som den ska (sf-mått: 28) och hjärtat lät bra (150-154 slag). Båda kände på magen/bebisen och kunde enas om att h*n med största säkerthet vänt sig nu (tyckte själv att det kändes så i helgen).
10 veckor kvar idag! Men är mycket som ska hända innan bebis kommer: all snö ska försvinna (hoppas jag!), Felizia fyller 4 år, hon ska dessutom börja på ridskola, vi ska få nya fönster hemma, bebiskläder ska plockas fram och tvättas, bebisens rum ska fixas i ordning. Och så en massa annat.

Nu ska jag och Felizia spela tuppspelet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar