onsdag 14 mars 2012

Tröttmössa

Är riktigt seg den här veckan, trött mer eller mindre hela dagarna. Kanske är kalashelgen som tar ut sin rätt... Till i måndags em hade jag en tidig fredag att se fram emot men inte nu längre. En av personalen på jobbet har gått på föräldraledighet så vi var tvungna att göra om schemat och då offrade jag min 13.45-fredag för att stänga (17) istället. Men får sovmorgon och börjar 9 istället för 7. Men ändringen är mer eller mindre självvald (jag som gjorde om schemat) så ska väl inte klaga alltför mycket. Kändes lättare att göra en större ändring på mig själv än att försöka med någon annan.
Eftersom jag valde att göra större delen av min planering i måndags (då jag slutade 13.15) så blir mina sluttider 15.45, 15.45, 16.45, 16 och 17 den här veckan. För den som inte är så insatt (och kanske jobbar 8-17) så så låter det kanske inte så farligt men för en annan (och övriga inom samma yrke) som är van att ha lite tidigare sluttider (och då börja tidigare på morgonen) ett par dagar i veckan i alla fall så känns det lite tungt. Innan jag gick på föräldraledighet slutade jag som senast kl. 16 och det bara en dag i veckan...

Skönt då att det blir ljusare och ljusare nu! Får jag önska vill jag att det blir ca 5 grader varmare (minst) och slutar blåsa. Tur att jag har ett jobb där vi kan vara ute mycket så man har möjlighet att ta vara på vårens ankomst. Idag var vi till skogen för att leta vårtecken (bl.a.). Fick bl.a. syn på en nyckelpiga och myrorna var i full gång med att bygga upp sin stack efter vintern. Nästa gång hoppas vi få se lite blommor också.

Här hemma är det väl lite småsjukt fortfarande. Felizia har varit feberfri sen i måndags kväll och örat är mycket bättre. Nu är det bara för henne att härda ut med kåvepeninet... Igår var hon fortfarande lite hängig men idag har det tydligen varit full fart :-)
Jazmine matvägrar från och till och är väl inte helt okej i magen. Men har inte kräkts något mer (sen i måndags). Hostig har hon varit ett tag och det går väl upp och ner med den. Snorig är hon också så nu är det näsdroppar som gäller.
Natten till idag blev det inte mycket sömn för Robert (och Jazmine) men förhoppningsvis blir det lite bättre i natt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar