onsdag 16 januari 2013

Dålig dag

Allt blev liksom fel från början kan man säga. Morgonbestyren här hemma gick väl enligt planerna, mer eller mindre. Barnen kom upp som de skulle, fick i sig frukost och var ganska samarbetsvilliga. Men där tog det slut... Backar ut bilen ur garaget och vad händer? Jo biljäveln (ursäkta språket) kränger/slirar till på väg ut, vilket resulterar i att höger backspegel hamnar i kläm :( Den blev inte totalpaj (den sitter fortfarande fast på själva bilen) men det spelade ingen roll visade det sig sen...
Efter ett krissamtal till Robert hittade jag lite tejp (typ silvertejp, fast svart) som jag kunde "laga" med. Så till slut kom vi iväg. Men blev ju alldeles för sen. Men hade ringt jobbet så kunde ändå åka lugnt i vinterväglaget, skönt att inte behöva stressa (även om jag var stressad över att komma sent, så visste ju iaf de berörda eleverna och lärarna om det).

Men det där hängde med hela dagen på jobbet, svårt att komma in i flytet liksom. Som tur var så gick själva lektionerna bra, men kändes att man inte riktigt var "med" själv.

På min em-planering ringde jag bilverksta´n, som ville att jag skulle komma förbi och visa upp backspegeln så de visste vad som behövde fixas.
Så efter jobbet åkte jag dit. Först var jag ganska optimistisk (även om det såklart aldrig är billigt att laga bilar), speciellt som inte själva fästet var trasig. Men efter att verkstadsgubben tittat så kunde han tyvärr konstatera att hela spegeln behövde bytas, trots allt :(
Men han var väldigt bussig och ringde runt samt kollade på nätet för att hitta en ny till bra pris. Till slut hittade han en begagnad, dock i fel färg. Men är "bara" att åka till en Volvohandlare och köpa en sprayburk med rätt färg så skulle han fixa det.
Totalpriset (inkl arbetskostnad) kommer, troligen, att landa en bit under priset för en ny spegel. Känns ju liiiite bättre iaf, men ändå så jävla onödigt!!!

Sen var det dags att laga mat. Hittade ett recept på en enkel kycklinggryta. Men det gick ju som det gjorde med det också... Smaken var väl egentligen ganska okej, men var ju lite lagom virrig hela tiden och hade svårt att koncentrera mig på det jag gjorde. Men det gick ner iaf.

Efter middagen var det dags att ladda för ett danspass på gymmet. Jag hade lyckats övertala systeryster att vi skulle prova på "Latin Dance Workout" :)
När jag byter om så kommer jag på att  jag ju glömt skorna på jobbet... Så bara att ta uteskorna och börja tvätta. Suck!
Passet innehöll en massa olika danser (dock ingen Zumba, som jag hoppats på), t.ex. salsa, merengue, lambada, hiphop, reggaeton, m.fl. Det var roligt, men krångligt. Men handlar väl om vana. Svårt med takt och steg, men man måste väl öva :)
Och Elin tyckte till och med att det var så pass skoj att hon är villig att gå igen nästa onsdag (var tom. hon som tog upp det!) :)

Som pricken över i den här dagen så kunde vi konstatera att Roberts schemaändringar på jobbet kommer innebära vissa 7-17-dagar för barnen på förskolan. Känns inte bra! :(
Men ska förhoppningsvis inte behöva bli alltför ofta. Jag ska se om jag kan flytta lite på min planeringstid de dagar jag börjar undervisa senare, blir ju lite senare lämning då iaf. Men vi får se om det går...
Imorgon går det dock inte, så blir en sådan där mastodontdag :( Eller blir förhoppningsvis "bara" till 16.30, men är ju liksom tillräckligt det också när de lämnas kl 7. Tur att de är lediga på fredag iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar