tisdag 19 februari 2013

Lata dagar

De här två första dagarna på lovet har man ju inte gjort många knop direkt. Skönt på sätt och vis, men var ju inte vad jag hade tänkt... Idag har visserligen Jazmine varit "som vanligt", dvs feberfri och ganska så pigg, hon vaknade däremot redan efter 40 min av sin lunchvila, så eftermiddagen var ju mindre rolig. Har hunnit plocka lite grann, men långt ifrån så mycket jag hade velat. Tagit fram lite "nya" kläder åt Jazmine, tvättat och hängt lite tvätt och lite annat "smått o gott". Och så har jag bakat morotsbröd. Fick lite hjälp av Jazmine, men kan ju inte påstå att det gick så mycket fortare, snarare tvärtom... ;)




Längesen jag bakade matbröd (kände mig mer hemma igår när jag bakade en banan-chokladkaka) men smakade okej i alla fall. Åt det till en thaisoppa jag lagade till middag. Gott :)

Felizia blev upphämtad av farmor efter lunch och blev kvar där ända till Robert hämtade henne vid 19 (han tänkte hämta henne på väg hem från jobbet (vid 16.30) men hon ville stanna där och äta middag). Där har hon haft fullt upp med Simon (deras hundvalp) - de har busat och lekt nästan oavbrutet :)

I morgon är Robert ledig och jag ska göra ett besök hos tandläkaren, spännande... Får se vad dagen bjuder på i övrigt, är ju inte så att det inte finns saker att göra i alla fall... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar