fredag 4 juli 2014

Lekbesök och go'middag

Vilket underbart väder vi har haft idag! Och har faktiskt kunnat vara ute en hel del för att njuta av det idag också :)
 
På förmiddagen var jag ute och fixade lite och efter lunch åkte jag och Felizia till Lövstalöt för lek (och go'fika!) hos Linda, Ilona, Henrik och Zion.
Tjejerna såg man knappt röken av - först lekte de en stund i lekstugan innan de gick iväg till en lekplats i närheten. Innan vi åkte hem hann de med lite innelek också. Roligt hade de i alla fall!
 
Jag och Linda satt ute på deras altan och hann prata om både det ena och det andra :) Och så bjöds vi alltså på jättesmarrigt fika - kladdkaka med jordgubbar och vaniljsås och så lite kakor och kex till det - man tackar!
 

 
Linda (och resten av familjen) har nyligen varit på Gekås, Ullared och var snäll och tog emot en liten beställning från mig :) Fick med oss påsen hem och när jag packade upp hade jag en nöjd tjej här hemma - var mestadels ridkläder till Felizia och hon blev sååå nöjd :) Hade även beställt lite plus-plus mini som även Jazmine tycker om att bygga med, så hon blev också glad.
 
Tack för en trevlig eftermiddag!
 
Efter en kort stund hemma cyklade jag bort till tåget för att åka in till stan och möta upp Moa. Vi åt en riktigt smarrig middag på Stationen.

Halstrad laxrygg med smörstekt färskpotatis

Crème brûlée med citronsorbet

Det hade varit trevligt att sitta ute i det härliga sommarvädret, men ingen av oss var så pigg på att sitta direkt i solgasset, så vi satt inne i stället, vilket var bra det också (speciellt de sköna stolarna).
Vi hann prata om "ditt och datt" innan vi kände oss mätta och belåtna med kvällen och satte oss på tåg resp. buss och åkte hem igen.
 
Tack för en trevlig kväll, Moa!
 
När jag kom hem hade Felizia och Jazmine gjort nya paket till mig :) Jag hade tydligen namnsdag idag också ... Den här gången fick jag två böcker och en påse med tatueringar, hårband, solglasögon, m.m. De är så söta mina små tjejer :)


 
I morgon är en ny dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar