lördag 18 augusti 2012

Äntligen igång!

I torsdags fick jag ju äntligen träffa alla elever jag ska ha, och de är måååånga (har inte räknat antalet än, undrar om jag vågar... ;-) ). Hade inga lektioner men gick runt och hälsade på i alla klasser och presenterade mig och pratade lite. Kändes bra :-)

På förmiddagen invigdes även det nya läsåret på Bälinge skola genom ett traditionsenligt ballongsläpp.


Igår var det dags för de första lektionerna. Fredagen är den lugnaste dagen med 3 lektioner - en 5:a, en 5-6:a och en 4:a. Vi hade lite mjukstart med utelekar på grusplanen. Är ju lite si och så med lekar för de lite äldre eleverna men de allra flesta verkade uppskatta lektionerna (ingen som sa något annat iaf) och det var ju kul :-)
Verkligen roligt att få undervisa igen, speciellt i idrott - är ju det här jag vill göra! Trivs bra i förskolan också men det är ju trots allt idrottslärare jag är utbildad till. Mitt vikariat varar bara den här terminen ut sen får vi se. Blir det en fortsättning inom skolan så vore ju det såklart jätteskoj, men annars så blir det bra med förskola också (men vill ju då såklart helst tillbaka till min senaste arbetsplats, där trivdes jag verkligen kanon!) :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar