måndag 13 februari 2012

Det rör på sig

I alla fall när det gäller köket




Ser ju jättestökigt ut på bilderna men då ser man i alla fall att det händer något. Idag har de satt upp fläkten och några passbitar (inte mycket mao). Meningen var att de skulle passa in och fästa bänkskivorna också. Bara det att de glömt meddela oss det... Vi hade således inga hemma. Robert hade tänkt beställa de idag eller imorgon för avhämtning dagen efter (bra med rätt kontakter!) i tron att de inte behövdes förrän i slutet av veckan. Men men nu är de beställda och ska vara färdiga för avhämtning i morgon bitti. Blir en tidig morgon för allihopa, får se hur vi får ihop det med lämning av Felizia. Ev får hon följa med mig till jobbet kl 7 och äta frukost där och så hoppas jag kunna gå iväg med henne vid 9 (tur jobbet och hennes förskola liger så nära varann!), om kollegorna tillåter... :-)
Nu är Robert och barnen inne i stan för att köpa kakel och diskho (tror jag). Nu hoppas vi bara att elektrikern kan komma någon dag nästa vecka, sen så!

Ikväll är det spinningdags igen! Hoppas kunna komma iväg minst 2 ggr den här veckan, 1 gång känns alldeles för lite. Sen är det bara att försöka dra ner på de där sötsakerna...inte lika lätt! Efter förra graviditeten hade jag inga större problem att ändra matvanor i alla fall inte efter amningen. Men nu är det svårare... Usch, ser ju fortfarande gravid ut! Nä, måste ta tag i det här! Ska nog spana in på Olgas sida, hon som är en av tränarna i Biggest loser Sverige. Har läst andra bloggande mammor som tränar efter hennes program och de är nöjda. Gäller bara att tända den där rätta "träningsgnistan" så motivationen infinner sig.
Kanske ska förtydliga lite - NEJ jag tycker inte att jag är tjock! Vikten är inte det som är problemet (väger lika (eller kanske lite mindre) som innan graviditeten) utan är kroppsformen som jag är missnöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar