torsdag 9 februari 2012

Inte nudda golv

Felizia har gott om fantasi och är det är ganska ofta hon plockar fram det ena och det andra här hemma för att leka med. Soffkuddarna kan bli en båt, dockorna kan få en varsin filt och kudde och bäddas ner med ett varsitt gosedjur, t.ex. I kväll ockuperades golvet i hallen och vardagsrummet av såväl filtar som handdukar och kuddar och så en stol också - Felizia hade gjort en "inte-nudda-golv"-bana :-)




Samtidigt som jag gick till jobbet i morse kom hantverkarna som ska färdigställa (det mesta iaf) vårt kök (på tiden, eller?! ;-) ) så det var med lite spänd förväntan sådär som jag gick hem från jobbet vid 16 - hur långt hade de kommit? Svar: ingenvart alls...i alla fall inte vad gäller köksjobbet, när det gäller att stöka till så hade de däremot jobbat på riktigt bra... Känns ju lagom schysst att de kommer hit ett par timmar, stökar till en massa, gör inget av det man trott och sen har mage att lämna allt över helgen (ev. skulle en av dem komma en stund i morgon, om han hann...). Men men, det blir väl fint när det är klart i alla fall, om en 2 veckor eller så.

Medan jag var på jobbet tog sig resten av familjen till Fyrishov (tillsammans med Roberts mamma). Felizia hade "simmat" en del, åkt de små rutschkanorna och ätit pannkakor (som vanligt där). Jazmine hade tyckt det var lite kallt och läskigt, speciellt i omklädningsrummet, för att inte tala om duscharna (hon har ju aldrig duschat förut), till en början men sen badade hon lite, både i bassäng och bubbelpool. Så nu har hon premiärbadat på badhus också.

Nu längtar jag verkligen till helgen så det är skönt med fredag i morgon. Har känt mig lite hängig den här veckan - lite smått svimfärdig ibland (men det har gått över ganska så snabbt), trött och seg i huvudet. Så hoppas på lite vila i helgen så jag är fit for fight igen nästa vecka (vägrar bli sjuk!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar