tisdag 18 september 2012

Tränat, igen :-)

Trots den ihållande träningsvärken förra veckan (försvann inte förrän i helgen som var) så kändes det så pass bra att jag tyckte det var lika bra att köra en favorit i repris.
 
Igår blev det alltså ett cirkelfyspass på gymmet här i Storvreta. Och snacka om att det gick bättre än förra gången! Då var jag ganska slut efter typ halva passet och på sista varvet (av 6) fick jag vila två stationer pga illamående, men igår så var orken sååå mycket bättre och det var inga problem att orka :-) Visst blev musklerna trötta men är ju så det ska vara.
 
Förra tisdagen blev det ju drygt en mils löpning/powerwalk på skoljoggen på jobbet, dagens motion fick bli 20 minuters powerwalk till, och 40 minuters jogging i och hem från elljusspåret. Finns flera spår att välja på och det jag valde visade sig gå upp på, över och ner för slalombacken. Den är ju varken superhög eller sådär jättebrant men var ju ändå lite tungt att springa upp. Men gick helt okej, förvånad att jag orkade springa hela vägen upp :-)
 
Så ska förra veckans träning följas så bör det bli ett gympass på torsdag (eller fredag), borde inte vara så svårt att få till.
 
Är ju bara en vecka sedan jag började träna igen men känns redan i kroppen att den orkar mer. Trodde aldrig att jag skulle orka så bra under dagens löpning som jag gjorde, var knappt andfådd när jag gick över från jogging till powerwalk (sista 5 min). Nästa gång kan jag nog våga ta i mer redan från början. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar