onsdag 5 februari 2014

Träning och lite bakning

Har varit såå trött de senaste dagarna, blivit slappande (även somnat ibland) i soffan på kvällarna - har inte funnits ork till så mycket annat. Skulle ju ha tränat lite hemma i söndags, men orkade inte. Så sköt upp det till måndagen, men orkade inte då heller. Igår tog jag mig i kragen och tillät mig inte att sätta/lägga mig i soffan förrän jag gjort ett pass. Lyckades faktiskt (även om jag skippade ett par övningar) få till en dryg timmes träning innan jag slängde mig i soffan ... och somnade :)

Hade först tänkt att gå upp tidigt i morse och åka på ett corepass på gymmet kl 06.00, men kände att jag nog behövde den där extra timmen sömn istället. Som kompensation blev det träning på Xtravaganza/Muskelcentrum efter jobbet, eller hade iofs säkert åkt dit även om jag gått på corepasset. Kände mig fortfarande trött när jag tränade så gick lite halvsegt i början men sen vaknade jag till lite, speciellt när jag kände att jag kunde göra de knäbelastande övningarna utan smärta i vänster knä! :) Har haft rejält ont de senaste veckorna (är det knä som är mest skadat sedan tidigare), hoppas det håller sig "i schack" ett tag nu ...



Idag hade Felizia önskemål om att Robert skulle gå med till innebandyträningen, så så fick det bli. Hon hade lika roligt som vanligt och var glad och nöjd när hon kom hem - alltid lika kul att se! :)
Medan de var borta så satte jag igång med lite bakning. Är fikaansvarig på vårt arbetslagsmöte i morgon och jag tycker att man ska bjuda på hembakat (alla de andra brukar köpa färdigt, vilket såklart funkar det också) så bara att sätta igång liksom ... har man inte orkat tidigare i veckan så får man ju stå sitt kast ;)
Valde att göra äppelgömmor, efter att ha blivit riktigt frestad av att ha läst att Linda bakat dessa för ett par veckor sedan. Receptet hittar du HÄR, på hennes blogg :)
Hoppas de smakar lika gott som de ser ut att göra.

Lånad bild från Linda - visst ser de goda ut?! :)
 
2 dagar kvar till helg ... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar