tisdag 24 juni 2014

Ridlägerdag 2, altanrivning och mer grävning ...

Igår kväll var Felizia lite mer avslappnad när hon somnade - allt blev nog bra bara ridlägret kom igång :)  Hon var glad när jag lämnade i morse och satte direkt igång med att fixa vid Olivers spilta innan de skulle ta in hästarna (vattenhinken skulle göras ren och fyllas på och så skulle de sopa).
När jag och Jazmine kom och hämtade henne vid 15 så var de precis färdiga med sista ridpasset och tog in hästarna i stallet. Jag försökte hålla mig lite på avstånd så Felizia fick klara sig själv (så fort jag är i närheten så blir hon gnällig och säger att hon inte kan (noll tålamod med andra ord) - men bara hon anstränger sig och låter det ta lite tid så går det ju bra till slut.
 


Jazmine passade också på att klappa på och gosa lite med Oliver :)
 
Fick inte ur Felizia så mycket om dagen. Hon kunde inte komma ihåg någon ting från teorin (var det sååå svårt, Elin? ;) ) och vad gäller ridningen så fick jag i alla fall veta att de hade hoppat på förmiddagen och ridit ut i skogen på em (vilket jag visste sedan innan att de skulle göra).

Idag var det ju betydligt roligare väder än går, så jag passade på att sätta igång med rivningen av altanen "på riktigt". Nu är allt det "mindre stora" klart - i morgon ska vi flytta ut grillen, ta ner själva stommen och få bort golvet. Känner mig nöjd med mitt arbete idag :)
Allt gick bra, men jag drog mig lite för att klättra upp på plasttaket ... men väl där uppe så gick allt så bra så. Det värsta var just att klättra upp respektive ner.





 
Jazmine roade sig med diverse saker under tiden men höll sig alltid i närheten, eller bad mig följa med när hon skulle gå någonstans (för det mesta iaf ... ;)  ). De har fortsatt att gräva här hela dagen i dag också, vilket har underhållit lite.
Jag ringde faktiskt till Uppsala stadsnät och klagade idag! Inte på de som utför jobbet (de är inhyrda entreprenörer och gör nog bara det de ska (långa dagar jobbar de också)) utan på själva företaget. Framför allt klagade jag på bristen (läs: obefintliga) på information kring allt grävande och annat. Inte en enda liten fjuttig lapp har vi fått i brevlådan, inga skyltar i området som informerar. Ingenting! :(  Med tanke på att de gräver precis vid tomtgränsen, att de flyttar på brevlådorna så vi inte kan få någon post utdelad på 2 dagar (hoppas brevbäraren kommer med måndagens och tisdagens post i morgon då), att de gräver upp och blockerar vägen så man inte kommer fram (läs: får parkera flera hundra meter längre bort - nu är det ju inte något större bekymmer för oss, men det bor ett flertal äldre på vår gata, varav ett par av dem är rörelsehindrade ... och vad skulle de göra om de längst ner på gatan behöver en akut ambulanstransport, t.ex.?!). Kan ta upp fler "irritationsexempel", men besparar er det :) 
Men som sagt, är inte de som utför arbetet jag är irriterad på - de är trevliga och gör nog det de har blivit tillsagda att göra. Med lite information så hade man ju liksom kunnat förbereda sig på ett annat sätt (bortsett från en ev akut ambulanstransport då) och vetat om allting i god tid innan (skulle nog besparat en hel del irritation bland oss som bor här).
 
Just nu har jag ont lite här och var i kroppen (främst ryggen) efter dagens arbete ... undrar lite hur jag tänkte egentligen när jag, vid lunchtid idag, bokade ett corepass på gymmet i morgon bitti kl. 06.00?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar