onsdag 15 maj 2013

Fotbollslekis, gång 2

Idag var det så dags för fotbollslekis igen. Var ju kanonväder (om än lite kyligt i skuggan) så vi åkte hela familjen den här gången också. Jazmine ser fram emot fotbollen lika mycket som Felizia och är väldigt sugen på att vara med i de olika övningarna :) Som tur är så finns det många bollar så hon kan låna en och sparka lite.
 
Tyckte ju lite si och så om ledarna förra gången. Idag var den ena ledare ny, men det var ju inte så mycket bättre... Jag anmälde mig ju som hjälpförälder förra gången, men tydligen vill de inte ha någon hjälp (trots att det är så totalt uppenbart att de behöver!) för när jag påtalade det så var det bara "jaha" i princip, inget "åh vad bra, du kan hjälpa till med...". Men helt tyst kunde jag ju inte vara ändå ;) Men nu i efterhand känner jag att jag borde ha "lagt mig i" ännu mer. Ledarna har noll koll på vad tjejerna gör, de är inte med och stöttar eller hjälper (vilket behövs, många av de har ju aldrig gjort detta förut) och står mer och tittar åt ett annat håll eller pratar med varandra istället för att vara deltagande.
Nä skärpning! Kommer inte kunna hålla mig utanför så länge till...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar