söndag 7 september 2014

Förkyld :(

Kände mig lite småkrasslig med halsont och så under veckan, och när jag vaknade igår morse så kände jag mig totalt sänkt. Inte febrig eller så, men orkeslös och "sjuk" i kroppen. Täppt i näsan och andfådd för minsta lilla. Inge skoj alls!
Så igår blev det inte mycket gjort, annat än att ligga i soffan, typ. Och titta på vm-hoppningen :)  Var ju lite roligare att vara svensk igår än idag, tyvärr. Men är ju bra gjort bara att ta sig till "final-four", men jäkligt surt att det blev just en fjärdeplats för Rolf-Göran ...
 
Förkylningen har hängt i idag också, men inte riktigt lika illa som igår. Mest andningen som varit jobbig idag med så blivit många små pauser mellan varven.
 
Felizia var hemma hos en kompis och lekte några timmar och under tiden så ville Jazmine pyssla. Vi hann även med att baka chokladsnittar.
 



 
Utsatte barnen för tortyr efter middagen - luskamning. För Jazmine gick det ganska bra, hon blev mest trött och less på att behöva sitta stilla så länge. Felizia hade det jobbigast - hon är nog en av de mest hårömma personerna i världen ... Så måååånga tårar blev det innan vi var färdiga.
Resultatet då? Alldeles prickfritt på Felizia men mer tveksamt på Jazmine. Inga löss hittade (var iaf inget som rörde sig) men misstänkta ägg. Kan dock ha varit smuts och/eller skorv (som hon fortfarande har kvar lite av ... ). Men vi tar det säkra före det osäkra och kammar henne om en vecka igen (som vi har läst är rekommendationen om man hittar ägg). Hoppas på lus- och äggfritt den gången!
Om ni bara visste hur många gånger jag har kliat mig i hårbotten under tiden jag skrev ovanstående stycke ... ;)
Fler som har luskammat i helgen? Är ju luskammardagar i Uppsala just denna helg. Men ska erkänna att vi aldrig har kammat förut ... 
 
Varma, sköna dagar har vi haft under veckan som gått :)  Ser dock ut att bli lite svalare och sämre väder kommande vecka. Bara det inte blir allt för mycket regn så kan det väl vara okej, jag menar vi är ju trots allt i en höstmånad nu.
 
Jahapp då var det snart dags för en ny jobb-/förskole-/skolvecka då - hej hopp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar