söndag 14 september 2014

Valdag

Så var då dagen D här - valdagen. Dags att använda sin rösträtt och göra sitt bästa för att trycka tillbaka idioterna i ett visst parti.
 


Och jodå, vi gjorde vårt bästa (även om jag hade stor ångest efter att ha lämnat in kuverten - hade svårt att bestämma mig så röstade med hjärtat och kryssade för kompisar på två av lapparna, trots att jag egentligen inte var helsäker på att det var på just det partiet jag ville rösta (men la min röst på det partiet förra gången så är ju inte helfel iaf)). Men tyvärr verkar det inte hjälpa när allt för många andra människor verkar ha allvarliga fel i huvudet ... jag menar ju såklart de som inte har mer vett i skallen än att de lägger sin/sina röst/röster på SD.
Kan ta valdistriktet Faringe-Bladåker (här i Uppland) som exempel - där har SD gått framåt med dryga 16 (!) procentenheter och landade på hela 26,2 procent. Läskigt!!! :(
I landet som helhet, så här långt så har "rasistpartiet" också ökat en hel del ... vart är Sverige på väg egentligen?!?!?!
Usch, nej upprörd blir man. Så nu lämnar jag valsnacket för nu.
Uppdatering: I vårt distrikt skötte man sig i alla fall - här blev SD bara 6:e parti med ca 6% (hade såklart velat att de blev ännu mindre, men man får vara nöjd med det lilla). Tänk om Sverige som helhet tänkte mer som oss!! 
 
Till något betydligt roligare - idag kom Felizia och Jazmine hem igen efter att ha varit hos mormor sedan i fredags kväll. De har haft de jättebra! Gårdagen har jag ju redan berättat om, idag har de bl.a. varit på 4H i Gränby. Där var nog kaninerna favoritdjuren, lät det som :)  De var även in på Gränby C. Där fick de välja ut ett par saker i en av de nyare affärerna, Claire´s och så åt de lunch på Burger King. Nöjda barn :)
 
Graviditeten rullar på. I helgen gick jag in i grav.vecka 17 och magen växer. Har under senaste veckan tyckt mig känna vissa rörelser, men har inte varit så pass starkt att det varit utom allt rimligt tvivel att det är den där lilla krabaten i magen som ger sig till känna. Men hoppas så är fallet snart :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar