söndag 24 januari 2016

Ishallen

I fredags, när Jazmine var ledig från förskolan, så åkte Robert och hon (och Winzton) till en av Gränbys ishallar för att åka lite skridskor. De fick även sällskap av Daniel och Douglas (och Elly), till Jazmines (och Douglas) stora glädje :)
 

 
Jazmine blir stadigare och stadigare för varje gång - bara öva, öva, öva så kommer tekniken att komma så småningom också :)
 
Busungar på Max efteråt
 
Felizia tyckte det var fuskigt att Jazmine fått åka till ishallen, det ville ju minsann hon också (att få använda sin hockeyutrustning var det som lockade mest). Så idag tog Robert med sig henne och Jazmine till ishallen i Björklinge.
 


 
Felizia hade bra flyt i åkningen och tyckte det var roligt att få skjuta med klubba och puck :) Bara träna mer på kraften och siktet ... ;)
 

 
 
Jazmine hade fått för sig att hon skulle åka runt, runt i en cirkel ... :)
 
Medan Robert och tjejerna roade sig med skridskoåkning så roade jag och Winzton oss på Gränby Centrum tillsammans med mamma/mormor. Hon bjöd på lunch och så gick vi runt och tittade i en massa affärer. Hittade inte så mycket, men ett par byxor till Felizia och en tröja i var till mig och Jazmine fick följa med hem i alla fall. Och så passade jag på att klippa mig (inget speciellt, men tog av en 5-6 cm iaf). Tack mamma för lunchen, hjälpen med Winzton när jag klippte mig, och för sällskapet rent allmänt!
 
Pauslek inne på Polarn o. Pyret - mycket uppskattat av Winzton :)


Klämmis och rån var helt okej mellanmål

 
Imorgon är det då dags för en ny jobb-/skol-/förskolevecka. Tror att det är en ganska så lugn vecka. Det som jag vet är inplanerat är Jazmines sista gång på Skruttenkursen på onsdag och Felizias ridkurs på lördag. På fredag är det disco på skolan, som Felizia säkert vill gå på (själv hoppas jag komma iväg på en ny (och sista) tripp upp till Avesta, tillsammans med Elin) och på söndagen bjuder Douglas in till kalas. Så händer en del iaf :)
 
Önskar dig en trevlig vecka!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar