söndag 12 juni 2011

Bröllop

Igår gifte sig min kära lillasyster (hmm, inte ofta jag benämner henne som det, blir mest bara syster, hon är ju inte mycket yngre än jag...) - hon var sååå vacker!

En hel del bilder kommer efter texten.

Felizia var brudnäbb så var lite att stå i under dagen. Hon skulle vara hos en frisör i stan kl. 11 för att få en liten håruppsättning. Jag passade då på att chansa på drop-in på Gränby. Snacka om att jag hade tur med könumren - ett barn från gamla jobbet skulle klippa sig men ångrade sig i sista stund så jag fick hennes lapp, vilket gjorde att jag tjänade 8 nummer - tack för det! :-) På en bild längre ner ser ni resultatet (kan avslöja redan nu att det blev rätt så kort...).
Efter lite shopping och intag av lätt lunch och glass så åkte vi och hämtade bröllopstårtor och bröd innan vi vände hemåt.
Var lite att stå i hemma innan vi åkte till kyrkan/bygdegården. När vi var ombytta och klara så lämnade vi över Felizia till brudparet och begav oss till kyrkan.
Jazmine vaknade förstås och var hungrig lagom till vigseln skulle börja, men med napp och vaggning så höll hon sig lugn :-)

Felizia var sååå duktig i kyrkan. Visserligen lite blyg på vägen in men sen gick allt bra :-)
Vigseln var fin (som det brukar) och lagom "kyrklig". Vi hade ju en extrem tur med vädret (kanske lite varmt, men hellre det än regn) och kunde hålla oss ute till det var dags för middag.

Hade tänkt åka hem senast vid tolv men klockan blev halv-kvart i två innan vi var hemma... Och Felizia höll sig vaken ända till bilen började rulla vid tjugo över ett, inte illa.

Det var en riktig trevlig eftermiddag, kväll och natt med mycket skratt och god mat och rolig underhållning - tack kära syster och svåger (och alla andra som hjälpte till)!

Felizia är ombytt och klar

Gifta!

Många att titta på



Herr och fru Öhman

Syskonfoto (Johan, Elin, jag och Tomas)

Litet familjefoto (Felizia är iväg och busar någonstans :-) )




Peters mamma, Agneta, höll ett fint och mycket känslosamt tal

Peters syskon framför en egenkomponerad sång till brudparet

Far och dotter rockar loss!

Peters bror med band höll konsert - uppskattat!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar