tisdag 26 juli 2011

Ensamma hemma

Robert har nu jobbat sina 2 första dagar efter semestern. Jag och tjejerna har alltså varit ensamma hemma. Igår var en riktig segdag. Jazmine somnade bra i söndags kväll och sov hela 8 timmar! Vaknade strax efter 6. Åt och somnade om till 8. Vi gick upp vid halv 9. Felizia däremot sov till 9.20, trots att hon somnat strax efter 20 kvällen innan!
Blev inte mycket gjort inder dagen... Jazmine ville bara gosa eller sova i mammas famn. Försökte jag lägga henne i sängen eller vagnen så vaknade hon på en gång... Felizia dansade och sjöng till sin Pippiskiva och hoppade studsmatta, bl.a.
Kvällen blev ju lite si och så... Det började bra iaf med att Felizia somnade vid 20 och Jazmine höll sig på ganska gott humör. Efter lite gnäll så somnade Jazmine ändå i bra tid, runt 22.15. Precis när jag ska gå och lägga henne, vid 22.45, så hör jag att Felizias dörr öppnas. Hon har vaknat till och tycker det är mörkt i rummet. Självklart vaknar nu också Jazmine, innan jag hunnit lägga ner henne. Felizia går och lägger sig i min (Robert sover i förrådet närhan jobbar) säng. Hon kommer dock upp efter en stund och sätter sig i soffan med mig (tittar på Johan Falk-filmen). Jazmine har somnat om efter lite mat och jag gör ett nytt försök med sängen. Men nej.  Göra ytterligare ett par tappra försök men tålamodet tar liksom slut...
Det slutar med att vi ligger i min säng alla 3 och somnar någon gång efter 1.

Idag har allt gått lite bättre. Visserligen så vaknade Jazmine kl 7 i morse (men sov hela natten annars) och skulle absolut inte somna om efter sin frukost. Det är ju mycket roligare att ligga och prata och vrida och vända på sig :-) Och faktiskt - hon rullade över till mage ett par gånger! Vi gick upp vid 8 medan Felizia sov vidare till halv 10.
Idag tog jag tag i köksluckorna. Tog dock väsentligt mycket längre itd än jag tänkt mig eftersom Jazmine var på mer eller mindre samma humör som igår - ville helst inte vara någon annan stans än hos mamma :-)
Men nu är nästan alla luckor bortskruvade iaf! Men var inte det lättaste. Han som bodde här innan använde flera olika sorters skruvar så var svårt med skruvdragaren...

På eftermiddagen tog vi en promenad till biblioteket och lånade lite böcker och filmer. Klarade oss undan regnet, skönt!

Felizia sover skönt i vår nya säng :-)

Syskonen tittar på barnprogram

Lite morgonträning :-)

Favvoposition under dagen

Full koncentration på blomman!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar