tisdag 8 december 2015

1 månad kvar

Jag har nu varit föräldraledig i ungefär 9,5 månader, och igår var det en månad kvar till första arbetsdagen ... hur kan tiden gå så in i h-lsike fort?!
Ser ju visserligen på Winztons tillväxt och utveckling att månaderna har rullat på, men jag har ju inte alls fått allt gjort som jag tänkte och ville. Men så är det väl alltid ;)
 
Jaja, hur som helst så är det väl med lite blandade känslor som jag nu börjar räkna ner. På sätt och vis så ska det nog bli skönt med lite "vardag" och få lite mer struktur på dagarna och så ska det ju bli roligt att träffa kollegor och elever igen. Men jag ska ju inte sticka under stol med att jag gärna hade varit hemma ytterligare någon månad eller två, sedan skulle det nog börja krypa i kroppen oavsett :)
Men nu blir det Roberts tur att vara hemma med lillhjärtat till det är dags för förskolestart (vi har dock inte bestämt (läs: kommit överens om ;) ) datum än). Får väl se om mammigheten avtar (eller ja, det lär den ju göra lite per automatik när jag inte är hemma lika mycket, så var det i alla fall med Jazmine) och om han accepterar att sluta amma. Försöker hålla det nere lite nu också, i alla fall på dagtid, vilket går okej.
 
För att "värma upp" lite så blir det faktiskt besök på jobbet (läs: möten/samtal) både den här veckan och nästa, plus att jag ska följa med och äta julbord på torsdag. Trevligt det ska bli!
Hoppas även få lite mer klarhet i schema och dylikt innan jullovet så man kan planera och förbereda sig på bästa sätt. Lite är dock klart redan - vilka klasser jag ska undervisa i och vilka ämnen (i princip). Blir nog bra till slut :)
 
Min lilla go´fis <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar