tisdag 1 december 2015

Magsjuka :(

Jaha så blev vi drabbade av den vidriga vinterkräksjukan :(
 
Bildresultat för magsjuka
 
Fråga mig inte hur vi blev smittade för kan inte komma på var vi fått den ifrån. Vanligtvis så brukar ju skola/förskola vara boven i dramat, men kan inte tänka mig det den här gången. Var nämligen jag som kände mig dålig först (natten till söndag), sedan Jazmine (söndag morgon) följt av Felizia (sön kväll) och Robert (natten till måndag).
Jag själv har ju inte varit på varken skola eller förskola (iaf inte någon längre stund) och Jazmine var ledig i fredags så borde som sagt inte komma därifrån. Har heller inte träffat någon som varit dålig eller nyligen varit det, heller ingen som blivit det därefter.
 
Hur som helst så verkar vi ha kommit ganska så lindrigt undan, ja förutom att alla utom lillhjärtat blev drabbade då, - både vad gäller symptom och ihållighet, skönt det iaf.
 
Både Felizia och Jazmine har såklart varit hemma från skola/förskola måndag och tisdag, men imorgon ska Jazmine få gå tillbaka till förskolan - hon har varit symptomfri sedan i söndags em så hennes obligatoriska 48 timmar hemma är nu "avklarade". Om någon av oss andra fortfarande skulle vara dåliga så skulle jag såklart hålla henne hemma längre, men vi är alla nu helt symptomfria.
Felizia var fortfarande lite hängig igår (trött och frusen) så hon får en dag till hemma för säkerhets skull. Men idag har hon varit precis som vanligt, så på torsdag borde hon vara fit for fight igen :)
 
Hoppas verkligen att vi inte drabbas något mer den här säsongen - kräksjuka är verkligen det VÄRSTA JAG VET!!!
Det var i alla fall skönt att Winzton klarade sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar