måndag 21 december 2015

JULLOV!!!

Nu har vi jullov, jag och barnen! Robert jobbar ju enligt sitt schema som vanligt (i och med att han ändå är ledig ganska mycket så är det liksom ingen mening med att ta extra ledigt "bara" för att det är jullov), vilket detta år innebär ledig julafton men jobb resten av julhelgen. Tvärtom blir det nyårsveckan - jobb nyårsafton och ledig nyårsdagen. Men han slutar ju ändå ganska så tidigt den 31:a (ca kl. 15) så hinner med firande på kvällen i alla fall, även om han ju lär vara ganska så trött ...
 
För egen del så hade jag min allra sista föräldralediga dag i fredags - nu har jag jullov även på "lönepappret" ;)  2,5 vecka till det är dags att ta tag i det där med jobbandet igen ... Eller det kommer jag ju iofs göra redan under lovet med planeringar och annat nödvändigt som kan förberedas. Hua!
 
Jazmine gick sin sista dag på förskolan för detta år i torsdags och idag var det alltså skolavslutning för Felizia. Det var samling i skolan kl. 8.15 då de gick till matsalen för att sjunga lite. Strax efter 9 fick vi föräldrar, syskon, m.fl. komma till klassrummet och fika lite.
 


Vi hade bjudit hit Elin, Valle och Leopold för lek, lunch och fika idag så de kom en stund efter att vi hade kommit hem.
 

 
Full fart och lek på barnen (iaf de två mellersta ;) ) från början till slut. Winzton var väldigt intresserad av Leopold, något som inte alltid uppskattades, haha (petade i ansiktet, tog hans leksaker, m.m.). Men om ett par år kommer de säkert hänga ihop som ler och långhalm :)
 
Imorgon får Jazmine och Valle fortsätta sin lek då V kommer på nytt lekbesök på eftermiddagen.
För egen del så ska jag in till stan på em/kvällen och trängas med alla andra i julrushen - lagom kul ... Men är väl bara att försöka tänka som att man är vid Gekås - svårt att hitta parkering, mycket folk och trångt att komma fram - same same liksom ;)  Med undantaget att allt kommer att vara mycket dyrare ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar