fredag 6 maj 2011

1 vecka gammal och hemma igen

Tänk vad tiden går fort! Jazmine är redan en vecka gammal och verkar ha funnit sig ganska väl i livet ute i det fria. Mat är det viktigaste som finns och får hon det inte NU PÅ EN GÅNG så låter hon det höras :-) Att vara hos mamma och pappa är bäst och gosigast, att ligga i vagnen, mellan mamma och pappa i sängen, t.ex. är inte lika uppskattat. Men det är ju mysigt att få snusa bebis! :-)
Hon är pigg och med med blicken när hon är vaken, flyttar man huvudet så följer hon efter med ögonen. Hon kan lyfta/hålla upp huvudet kortare stunder när man håller i henne. Det sötaste är nog de leenden hon ger i från sig i sömnen, är ju så man smälter :-)

3 av hennes 7 dygn har hon fått spendera på sjukhus. Först det obligatoriska första dygnet (var iaf obligatoriskt för hennes del då jag inte hann få nödvändig antibiotika före förlossningen) och sedan nu 2 dygn pga att jag, troligen, dragit på mig bröstinflammation. I tisdags vaknade jag med feber och natten till onsdagen steg den till drygt 40 grader. Blev att åka in till Ackis för undersökning där jag blev inlagd för att få antibiotika intravenöst, kombinerat med febernedsättande. Så blev återinskrivning på bb för min och Jazmines del.
Men idag blev jag utskriven! Tack och lov för det. Hade lite lagom långtråkigt eftersom jag var isolerad på rummet för att inte riskera att smitta någon ny liten bebis och/eller dess föräldrar. För tro inte att det fanns någon tv, nej då. Fick hålla tillgodo med mobilradio och UNT. Jaja överlevde i alla fall.

Nu ska jag umgås lite med Felizia, imorn åker hon till Kolmården med morfar, Lena och Valle - kul för henne! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar