söndag 15 maj 2011

Ridning och mygg

I tisdags var det flera "premiärer" för Jazmine. Först gick vi med både och lämnade och hämtade Felizia på förskolan (var ju tvungna att öva inför onsdagen då det var dags för Robert att börja jobba igen) och sedan åkte vi med till ridningen.

På ridningen var det hästbyte och Felizia fick ytterligare en lite större ponny - Felix. De fick göra en typ av lek där de skulle rida bort till en hink och hämta ett hästrelaterat föremål. Innan hade de fått en ledtråd av Elin, t.ex: "Vilken borste är bra för att få bort lera?" Felizia skrattade mycket så jag gissar att hon hade roligt :-)

Det som inte var lika roligt var alla mygg... Som tur var så var pappa hemma och hämtade myggstift. Jazmine fick lite i ansiktet, resten av kroppen kunde jag skydda med filt. Hade det inte varit för att hon var hungrig så hade jag satt in henne i bilen igen. Som tur är så hittade jag inga myggbett på henne. Desto fler återfanns på mig och Felizia... Felizia får riktiga blaffor till myggbett så var lagom skoj för henne när det var dags att sova. :-(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar