fredag 20 maj 2011

Härliga fredag!

Vilken härlig dag det har varit idag! Vaknade upp till solsken, fick en skön promenad till förskolan och har haft mamma på besök. Vet ni vad hon hade med sig? En bukett pioner och smarrig blåbärsprincesstårta! Inte vilken tårta som helst heller utan bakad av Bageri Brantingstorg - deras blåbärsprincess är nog de godaste jag har smakat :-)
Mamma passade på att gosa med Jazmine, som somnade gott och sov ett par timmar i mormors famn. Chans för mig att vila efter en natt med lite mindre sömn än nödvändigt! Men tror ni jag gjorde det? Nejdå självklart inte...har alldeles för svårt för det. Måste nog lära mig att slappna av lite bättre och ta vara på den tid till vila som jag faktiskt får ibland.
Strax före 2 cyklade mamma iväg för att hämta Felizia, som kom hem i full fart. Nu var det slut på "lugnet" för mormor - här skulle det lekas!

När Robert kom hem vid halv 4 fikade vi tårta :-). Sedan var det dags att börja fundera över middagen. Vi grillade kycklingfilé och åt potatissallad/klyftpotatis och tzatziki och beasås till - mums!

Jazmine har sovit gott i famn en stund nu, funderar på om jag ska passa på att borsta tänderna så vi kan gå och lägga oss. Resten av familjen sover sen en dryg timme tillbaka.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar