torsdag 6 oktober 2016

Stockholmshelg

När jag fyllde år senast så fick jag en alldeles toppenbra present av mamma - biljett till musikalen Phantom of the Opera och en hotellnatt. Många månader har gått sedan dess, men förra helgen var det äntligen dags för en Stockholmshelg!
Jag och mamma tog tåget från Uppsala redan vid 11, då hann vi checka in på hotellet (vårt rum var färdigt lite tidigare) och äta en snabblunch, innan vi tog spårvagnen ut till Cirkus. Vi bodde på ett riktigt schysst hotell - Haymarket by Scandic. Jag och Robert bodde där för några år sedan, men då såg det ju inte alls ut som nu när det är nyrenoverat. Dels har det blivit mycket större och så är det riktigt snyggt och fräscht!

Vi bodde rakt ovanför entrén, på 4:e våningen - vårt fönster syns, till hälften, ovanför M:t

Så himla snygg inredning!



Utsikt över Hötorgsmarknaden

Entrén/lobbyn

Ursäkta bilden (ser ju extremt uttråkad ut, men det var jag såklart inte), men någon "på-väg-till-Cirkus"-bild måste man ju bjuda på, haha :)
(Återigen - tack för klänningen Elin, fått många kommentarer om den (idel positiva)!)

Så var det äntligen dags för musikal med både min och mammas favoritmusikalskådespelare (wow, vilket långt ord det blev, haha) - Peter Jöback!
Bildresultat för fantomen på operan cirkus

Fantomen försöker "snärja" sin kära Christine

Lyssna och njut av fantastiska sånginsatser!






Vi var på matinén, så var fortfarande ljust och fint när vi kom ut från föreställningen.
Passade på att åka gammaldags spårvagn tillbaka in till stan :)



Efter ett par timmar på hotellrummet så var det dags för middag på hotellets à la carte-restaurang

Både jag och mamma beställde in ankbröst med persika, ingefära och morot. Smakade helt okej men inte mycket mer, i alla fall inte med tanke på priset ...


Efter en god natts sömn så var det dags för det obligatoriska bubbelbadet - har gjort det till en vana att starta dagen med det när jag sover på hotell. Måste ju passa på :)

Snygg dusch, men opraktisk för längre personer (jag fick precis plats att stå under)

Sedan gick vi ner till frukostbuffén. Inledde nyttigt, med en tallrik fil med branflakes och fruktsallad + ett glas apelsinjuice och ett glas vatten

Sedan blev det ett par olika sorters mörkt bröd med färskost, paprika, gurka och keso. Och en kopp grönt te.

Avslutade lite onyttigare - plättar med grädde och fruktsallad :)

Efter frukosten packade vi ihop och checkade ut, för att göra av med lite kalorier under en shoppingtur. Blev bl.a. fleecefodrade galonkläder från Didriksson till Winzton, som även fick lite vanliga kläder + ett par skor. Blev även lite kläder till Felizia och Jazmine, och för en gångs skull även till mig själv :)

Några timmar senare hade vi shoppat färdigt och det var dags att röra sig mot tåget för att fara hemåt.

Tack mamma för en trevlig helg, och för en fantastisk och alldeles perfekt födelsedagspresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar