tisdag 22 september 2015

Seg dag, men ändå med en härlig start

När jag avslutat mina ridlektioner igår kväll så kom huvudvärken smygandes ... och när jag satte mig för att äta middag så kom även illamåendet :(  Tur att mamma var här och var barnvakt till Jazmine och Winzton (Robert och Felizia var på simträning) - tack så mycket för det! - så hon kunde roa/ta hand om dem medan jag låg och vilade i soffan.
Hade ju hoppats på en skön natts sömn (inte i ett kanske, för det händer ju aldrig, haha, men enbart två uppvak är ju helt okej) men en viss lillkille tyckte tydligen annorlunda ... Winzton vaknade EN GÅNG I TIMMEN hela natten (från tolv till halv sju)!!! :( :( :(  Fråga mig inte vad som var fel - han somnade om ganska snabbt efter att jag tagit upp honom, inte varje gång han ville/behövde amma heller. Trött var ju bara förnamnet på vad jag var när det var dags att gå upp imorse - vilken tur då att jag fick ett så härligt mms - en ul-bild på barnens kommande kusin! En bit in på nästa år så blir jag faster för första gången - stort grattis Sandra och Johan!

Av förklarliga skäl har jag inte haft ork att ta mig för speciellt mycket att göra idag (hade egentligen tänkt åka in till Gränby C till kl. 8 för powerwalk och frukost med ICA Kvantum, men var liksom inte vidare sugen på det när morgonen kom). På fm passade jag på att vila lite medan Winzton sov men sen tog vi oss ut på en promenad. Lite lek blev det också, såklart :)




Vid 14 var det dags att gå till skolan och ha utvecklingssamtal för/med Felizia. Allt var tipp-topp och hon klarar sig bra i alla ämnen - roligt! Vi satte upp nya mål, bl.a. vill Felizia själv träna mer på multiplikation, fraser och månader i engelska och att lära sig stava svårare ord i svenskan.
Efter att ha hämtat Jazmine på förskolan så tog vi det lugnt hemma en stund före middagen. Sedan var det riddags för Felizia - hoppning med Oliver. Men mer om det efter morgondagens ridpass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar