fredag 16 november 2012

Bakat

Min (och Jazmines) fredag började alldeles för tidigt, om du frågar mig. Lilla J tyckte nämligen att 4.15 var en bra tid att vakna idag, hennes mamma tyckte inte riktigt likadant... Men man har ju inte så mycket val annat än att själv vara vaken då också, även om man provar både det ena och det andra för att få barnet att somna om igen.
Vid 5 var det dags att gå upp. Kände mig iaf liiiite piggare efter en dusch, alltid något.
 
Trots den tidiga morgonen så hade Jazmine en bra dag på förskolan, hon sov dock 2,5 timme efter lunch sen var de tvungna att att väcka henne (jag skulle komma och hämta 10 min senare). Till saken hör att hon bara brukar sova runt en timme.
 
Väl hemma sedan så blev det fruktsallad, yoghurt och smörgås till mellanmål innan det var dags att sätta igång med bakandet.
Vi började med smarriga dumlekakor (de är verkligen inte nyttiga någonstans men såååå goda!) och efter middagen slängde jag ihop en kladdkaka.
Var ett tag sedan nu som jag bakade så lika bra att göra ett par olika saker på en gång. Och så kan det ju vara av en annan anledning, men det säger jag inte förrän i morgon. Hoppas det blir bra bara :)

Alla hjälpte till :)
 
Felizia var en hejare på att rulla degbollar :)
 
Snart är dumlekolarna på plats

Mmmm!!!
 
Hoppas den här blir lika god!
 
Ögonlocken har varit tunga länge nu - dags att sova. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar