onsdag 7 november 2012

Friluftsdag

Förra veckan satt jag och min idrottslärarkollega drygt 14 timmar och planerade den aktivitetsdags skolans 4-6:or hade idag. Det krävdes alltså en hel del planering (vi satt en 4-5 timmar före lovet också) men nu i efterhand så måste jag nog erkänna att det var värt det! Inte för att jag skulle tycka det om jag skulle göra samma sak igen, i alla fall inte förrän efteråt :)
Vi erbjöd åtta olika aktiviteter - massage, yoga, boxercise, zumba, casting, luftgevärsskytte, hajk och utelekar - och eleverna fick prova på fyra olika (de hade lämnat in önskemål).
De allra flesta verkade nöjda efteråt, både elever och ledare, och den aktivitet som var mest uppskattad var zumba tätt följd av boxercise och luftgevärsskytte. Jag var fri under eftermiddagen, dvs höll inte i någon aktivitet (jag och Jonas delade på utelekar) och fick förmånen att gå runt och titta på, samt prova lite, de olika aktiviteterna. En sak kunde jag slå fast - jag måste lära mig att dansa zumba! Dels så var det ju superskoj, bra musik och så tyckte ju eleverna att det var roligt :) Vi är ju ålagda att ha olika typer av dans och rörelse med eleverna, vilket inte brukar mötas av jubel från så många...men nu kanske det kan vända!

 
Här hemma fortsätter sjukstugan, främst för Jazmine. Enligt Robert har hon varit som sämst idag vad gäller allmäntillståndet - hängig, sovit mycket, ätit väldigt lite och varit väldigt hostig och snorig. Febern har legat runt 39-40 grader, även med febernedsättande i kroppen... Stackars vår lillskrutta! :( Jobbigt att se henne så dålig, men kroppen bygger väl upp immunförsvaret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar