lördag 29 december 2012

En tur till stan

Ja det tog vi idag, jag och tjejerna (Robert jobbar hela långa helgen). Var sugen på att spana in nya XXL i Boländerna, bl.a. Förtstår varför butiken heter just XXL...den är ju gigantisk! Beror iofs på vad man jämför med, men var betydligt större än jag trodde. Ligger ju i Barnens hus gamla lokal, och den var ju inte megastor direkt, så tänkte ju mig den storleken på affären. Men de har gjort om helt och hållet där nere i hörnet så XXL har typ 3 gånger så stor yta (minst).
Barnen hade roligt på de stora ytorna (Felizia var jätteduktig och höll koll på och lekte med Jazmine) medan jag letade fynd :) Hittade ett par Vikingkängor till Felizia för 500 spänn, det tyckte jag var bra så kunde ju inte inte köpa dem ;)
På väg mot kassan gick vi förbi diverse bollar, innebandyklubbor, mål, m.m. så tjejerna fick leka lite innan det var dags att betala.

Viking Bluster GTX

Efter ett besök på Barnens hus (nya då), där jag faktiskt lyckades hålla mig ifrån att handla, trots att jag var sugen på lite ytterkläder till barnen (var ju 75 % rea), åkte vi bort till IKEA. Där blev det lunch och fika och sedan en tur inne i själva varuhuset. Vi tog det lugnt därinne och barnen fick leka i de olika rummen på barnavdelningen.
Kom ut med lite glas (billiga, som Jazmine kan dricka ur), "fusklammskinn" att ha i pulka/vagn och lådor till Jazmines hyllor.

En lagom stor shoppingtur :) Var skönt att komma iväg en stund med barnen. I morgon ska jag försöka mig på att röja lite i Felizias rum så alla nya saker (julklappar) får plats. Återstår att se hur det går med henne hemma... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar