tisdag 23 augusti 2016

Back to normal

Jaha då var dags att återgå till normala vanor igen, alltså sådana vanor vi hade innan Winzton föddes. Eller det dröjer väl egentligen ett par veckor till på sätt och vis, men i morgon börjar Robert jobba "på riktigt" igen och den här lilla go'biten börjar på förskolan




Japp är alltså dags för inskolning för Winztons (och vår) del. Jag kommer att ta de två första dagarna, Robert fredagen, jag mån-tis, osv - Robert är med på sina lediga dagar och jag på hans jobbdagar. Vi båda vill såklart vara delaktiga i inskolningen så känns bra att kunna dela upp det på det sättet.

Så i morgon är det alltså jag som ska upp med barnen, fixa alla morgonbestyr och se till att alla TRE kommer iväg i tid. Skönt med lite mjukstart ändå, innan det om två veckor är dags att få upp alla tre barnen (plus mig själv, haha) i god tid på morgonen (typ 5.30-5.45!!!) stressa för att hinna med tre lämningar (på TRE OLIKA ställen) vid 7-7.15 och samtidigt hinna i tid till jobbet. Tur att det aldrig är fler än två sådana dagar i rad :)
Kommer man bara in i det så kommer det med största sannolikhet att flyta på bra, men lär ju tar några veckor eller så innan man har vant sig ... ;)

Spännande att se hur Winzton reagerar i morgon! Är korta dagar nu i början så blir en mjukstart för honom också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar