tisdag 15 mars 2011

Förra veckan...

...blev det inte mycket bloggande inte. Varit toktrött, vilket kanske beror på den förkylning jag nu har åkt på (var väl redan på väg förra veckan). Men veckan var ju inte helt händelsefattig för det :-)
Felizias 4-årsdag har jag ju redan skrivit om. Och att vi skulle på The Ark på Katalin. Men var väl ungefär det...

Konserten var kanonbra!!! Vi hade bokat bord (för att vara säkra på sittplats så jag och ryggen (och magen) skulle orka hela kvällen) så var där redan 18.30 och åt lite mat. Jag partade med Ramlösa medan Robert fick lyx med vin och öl... Sedan var det "hitservering" i ca 2 timmar! :-) De spelade i princip alla låtar man
ville höra och gjorde det såklart hur bra och proffsigt som helst! Vanliga kameran blev tyvärr kvar hemma men mobilen var ju med. Blev lite foton och filmer (se det mer som musikinspelning...) som jag bjuder på sen.

Graviditeten gick in i vecka 35. Var på mvc på måndagen och det mesta var väl bra. Sf-måttet låg på 30, en bit under "det normala" och lägre än med Felizia men var tydligen okej. Hjärtslagen låg runt 132-135. Hb hade stigit till 135 (från 123) så behöver inte äta mer än de två järntabletter i veckan som jag redan gör, kunde tom minska till 1/v (jippi!). Vikten hade ju ökat en del men är väl inte så konstigt egentligen... Bara det att den nu (med 6 veckor kvar!) bara ligger 1 drygt kilo under slutvikten vid förra graviditeten...Vad ska det sluta på denna gång??!! Det som inte var lika bra var blodtrycket...låg på 120/85 (undertrycket ska vara under 80) så nästa gång (imorgon) blir det till att ta med ett urinprov. Får väl hoppas att det inte visar något.

Helgen blev väldigt lugn, hade knappt ork till något alls, vilket ju var lagom kul eftersom det var jobbhelg för Robert. Men var ju tvungna att ta oss ut lite i det vackra vädret så i lördags packade jag och Felizia en fikaryggsäck och gick till en närliggande pulkabacke. Blev inte så mycket pulkaåkande då snön dels var för mjuk för att det skulle bli någon vidare fart och dels var så djup att det var jobbigt att ta sig upp för backen. Men fika gjorde vi! Så mysigt i solen :-)

Felizia solar :-)

Blev iaf ett par åk i backen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar