fredag 25 mars 2011

Vecka 37!

Nu är det mindre än fyra veckor kvar till bf. :-) Men försöker intala mig att jag kommer att gå över tiden den här gången också, även om det ibland känns som det skulle kunna sätta igång när som helst. Börjar trycka på och bli trångt i magen. Många protester där inifrån när jag sitter ner...antar att bebis känner sig lite ihoptryckt då. Igår var det ett väldigt liv större delen av dagen men sedan sov h*n i princip hela natten, vilket ju var skönt!
Idag har jag varit på omföderskekurs. Kul att få höra hur andra upplevde förra förlossningen, tänker kring att snart vara flerbarnsförälder, hur man bör tänka vad gäller det blivande storasyskonet, kommande förlossning och tiden närmast efter, m.m. Alla utom jag och en till kommer att ha tätt mellan barnen (15-25 månader) så de var mest oroliga för syskonet (om han/hon kommer att förstå, hur han/hon kommer att reagera). Det går ju aldrig att förutsäga hur Felizia kommer att reagera men hittills har hon i princip bara pratat positivt om att få ett syskon. Just nu är hon fast bestämd vid att det är en lillasyster i magen. Hoppas hon tycker det är lika okej med en lillebror... :-)
Vill veta nu!!! Den senaste tiden känns det visserligen mest som ett monster i magen - en stark, envis och lättretad figur. Bara hoppas h*n lugnar sig när h*n väl har fått komma ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar