tisdag 23 oktober 2012

ButterAnna

Nä ingen bra dag idag. Fick beskedet av min rektor i morse att det, hur mycket han än skulle vilja (för han vill gärna ha mig kvar), inte finns några ekonomiska möjligheter att förlänga mitt vikariat under våren :(
Inte som det ser ut just nu iaf. Så det lutar åt att det blir förskolejobb i vår igen. Är ju egentligen helt okej men nu under hösten har ju känt att det verkligen är idrottslärare jag vill vara.
Men får jag komma tillbaka till samma förskola som jag jobbade på i våras så vet jag ju att jag får underbara kollegor iaf och det är värt mycket :)
 
Har dock funderat mycket på hur han har tänkt att lösa det rent schematiskt och resursmässigt. Jag och den andra idrottsläraren har ju fått lättnad i vårt schema (hade för mkt undervisning) och för det anställdes en person extra. Han har dessutom spanska samt ytterligare idrott med de yngsta eleverna. Denna person ska inte vara kvar i vår (han ska ut och resa) så man undrar ju hur de ska lösa den tjänsten... Sedan saknas det 2-3 lektionstimmar i specialidrott (något som egentligen måste erbjudas de som så behöver).
Man undrar ju hur mycket man kan spara egentligen??? Det är ju alltid eleverna som hamnar i kläm.
 
Men men ska väl vara glad att jag inte blir arbetslös iaf och att jag dessutom, trots allt, får fortsätta jobba med något jag tycker är roligt, bara inte riktigt lika roligt som det jag gör just nu.
 
Muntrar upp med en dansfilm (hade lite jultema härom morgonen :) )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar