torsdag 25 oktober 2012

Smarrig fiskgryta

Då och då är jag duktig och skriver en matlista för veckan. Skulle gärna vilja göra det oftare så man slipper tänka på vad man ska äta dag för dag, blir liksom inte lika roligt och lätt att komma på något att äta då... Men oftast blir det bara någon vecka i taget eller så sen glöms det av.

Men i fredags gjorde jag faktiskt en för den här veckan och på lördagen inhandlades det mesta som behövs för veckans matlagning.

Innan jag delger er vår matlista för den här veckan så måste jag verkligen rekommendera den fiskgryta vi gjorde igår, den var fantastiskt god! Och det säger verkligen mycket eftersom jag brukar tycka att fiskgrytor mest smakar utedass... ;) Var lite apelsin i och det lyfte hela rätten. Är ni nyfikna på vad den innehåller så hittar ni receptet HÄR (vi skippade dock fänkålen...)

Recept: Sejpanna med fänkål och tomat

Så här ser då vår matvecka ut, eller har sett ut om man ser till att större delen av veckan har gått :)
 
Måndag
Cevapcici med paprikarelish och bulgur
Recept HÄR
 
Tisdag
Grönsakslasagne med keso
Recept HÄR
 
Onsdag
Sejpanna med basmatiris
Receptlänk hittar ni i texten ovan
 
Torsdag
Krämig pastasallad med pesto, rucola, soltorkad tomat och fetaost
 
Fredag
Morotssoppa med mjukt bröd till. Pannkaka?
 
Lördag
Slipper vi laga mat, istället blir vi bjudna på middag hemma hos mamma :)
 
Söndag
Marinerad fläskfilé med potatisgratäng och bearnaisesås
 
Återstår att se om det blir någon ny lista till nästa vecka... Jag hoppas det iaf! Underlättar ju både matplanering och inhandling.

1 kommentar:

  1. Den såg väldigt god ut den där fiskgrytan, måste prövas!

    SvaraRadera