måndag 29 oktober 2012

Helgen

Var ju en kylig, men solig och fin, helg och jag tar mycket hellre en 5-7 minus (gärna med sol!) än det vidriga höstväder vi haft idag! En dag som denna, när hösten visar sig från sin sämsta sida, så längtar jag efter vinter och en massa snö. Men med sådant väder det var i helgen så kan det gärna få vara höst länge till :)
 
I lördags var det, som vanligt, ridning för Felizia. Min telefon laddade ur, men Robert var med och fotade med kameran. Den sitter doch på laddning just nu så bilder och filmer (?) får jag bjudan på vid ett annat tillfälle.
Det var iaf hoppning och Felizia red på Oskar. De övade på att hoppa hinder/rida över bommar på båge i trav. All gick bra och Felizia såg nöjd ut efteråt. På lördag är det sista hästbytet för terminen (3 ggr kvar totalt) och Felizia hoppas på att få Dunder eller sin favvohäst Ina (en liten hint till dig, Elin... ;) ).
 
På kvällen var vi bjudna på middag hemma hos mamma, men innan vi for dit så hann jag och Felizia baka marshmallowmuffins. Smarriga blev dem, vill jag lova :)
 
Hemma hos mamma/mormor bjöds det på god höstgryta med ris och glass/chokladmousse med hallon till efterrätt.
 

Det fick även plats med lite lördagsmys i de små magarna :)
 
Och sitter storasyster på pallen och äter sitt lördagsgodis..

...så ska minsann jag också sitta där och äta mina russin ;)

 
Vi tittade på sändningen från invigningen av den nya arenan i Solna, Friends arena. Men hade egentligen inte behövts - vi hade nämligen vår egen underhållning :)
 
Gullunge! :)

 
 

 
Tack mamma för mat, efterrätt, m.m.!
 

Igår hade vi städ- och röjdag här hemma. Robert röjde ute i garaget och åkte till sopstationen med en massa skräp, medan jag städade och rensade i klädkammaren, hängde fram lite vinterkäder till Jazmine och tvättade. Barnen var ute och lekte (Robert hade dem under uppsikt) i det härliga höstvädret.
Böev en rejäl förbättring både i klädkammaren och i garaget. Nu har man yta att stå på i klädkammaren och i garaget kanske man snart till och med kan få in en bil :)
Har korkat igen på båda ställena i och med all renovering. I klädkammaren har mycket hamnat nu när vi håller på i hallen (där vi för övrigt har fått belysning idag!) och i garaget hamnar, av förklarliga skäl (?) all skit som man inte åker i väg med på en gång. Men snart är det ordning som sagt!
 
God natt! :)
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar