fredag 19 oktober 2012

TGIF

Tröttmössa så här på fredagskvällen. Varit en tuff vecka så inte blivit mycket tid eller ork över till bloggen. Dels har jag ju varit sjuk (förkyld, kraxig i halsen och allmänt hängig, men jobbat ändå...) och dels är det mycket på jobbet med alla omdömen som ska skrivas.
Samtidigt har Jazmine varit (eller är, rättare sagt) förkyld med snuva och hosta så inte blivit mycket sömn på nätterna. Robert jobbar långvecka och då har jag Jazmine 5 av 7 nätter oavsett jobb eller inte. Är ju lite bortskämd med att vi kan dela lite - när Robert är ledig så tar han Jazmine om hon vaknar och jag får sova ostört.
 
Tur att veckan har gått fort iaf! Och har nästan hunnit med det jag skulle under veckan. Var ett par mail som skulle skickats som inte hanns med, men de får snällt vänta till på måndag.
 
Eftersom det blev mycket vakentid i natt så trodde jag att Jazmine skulle sova gott till jag kom och väckte henne men nej... Hon kom tassandes en kort stund efter jag hade börjat med min frukost. Hon var också frukostsugen! :)




 
Det är mycket "Kan själv" från lilldamen nu för tiden. "Miiin, Miiin!" får man höra jämnt och ständigt när hon ska/vill göra/ha något. Tidigare trodde vi att hon menade "min" men efter att ha tänkt efter lite så tror vi att hon säger "Jazmine", hon använder nämligen mest ändelsen på de ord hon säger. Och så drar hon ut på i:et så mycket.
Humör har hon så det räcker och blir över... Får hon inte som hon vill eller om något inte går som hon tänkt sig så slänger hon sig på golvet och skriker/gnäller. Man har svårt att hålla sig för skratt ibland... ;)

 
Helgen är fullbokad, som vanligt:
I morgon fm blir det ridning för Felizia. Sen hem för lunch innan vi åker till Gränby C och handlar lite. På kvällen blir det såklart lördagsmys :)
På söndag ska vi på 3-årskalas (hoppas de är friska nu bara!) och sen blir det nog lite shopping och ett besök på IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar