tisdag 13 september 2011

Grått och trist

Nu känns det verkligen att hösten är här, bara regn, regn och regn... Hoppas det är bättre i väder i eftermiddag när Felizia ska rida. På söndag är det förresten dags för hennes första ridtävling. Eller ja, tävling och tävling...de ska ta sig runt en liten bana och alla får rosett och diplom. Men skoj ändå! :-) Och alldeles lagom för henne.

Idag blir det en tur in till stan för mig och Jazmine. Behöver handla lite. Annars händer det väl inte alltför mycket. Inte förrän vi hämtar Felizia vid 15.

Igår kom kusin Valle förbi efter förskolan så då blev det lek och fika. Elin hade med sig båda hundarna och det var sååå synd om Nemo. Han har nämligen brutit benet och hoppade fram på 3 ben när han inte låg och vilade. Stackarn! Tre veckor till ska han ha gips och har redan bitit av det två gånger... Men har tydligen fått en tratt han har på sig när han inte är under uppsikt.
Var ju grått och regnigt igår också så hände inte så mycket annat. (Visst är jag bekväm av mig  ;-) )

Tors-sön däremot var det fullt på agendan, eller ja hände iaf något varje dag.
I torsdags åkte jag och tjejerna och hälsade på på mitt gamla jobb. Felizia hade nog kunnat vara där hela dagen och leka men kom efter lunch så blev "bara" 3 timmar. Först var vi in på Lindas avdelning. Där läste Felizia böcker och lekte med "familjeduplo" (eller vad man nu ska kalla det). På väg bort till min gamla enhet så passerade vi allrummet där en grupp barn (och en vuxen) från min gamla avdelning hade lite spontanlek. Så då blev det stopp där också och Felizia hoppade studsmatta och hängde i lianen. Lite blyg var hon så satt en del på bänken och tittade också. Väl inne på enheten så fastnade hon i lägenheten där hon lekte med dockor, dukade fram mat och klädde ut sig. Lekte med en jämngammal tjej. De hade så roligt att Felizia inte alls ville åka hem. Efter att jag lovat att vi ska åka dit en annan dag igen så följde hon motvilligt med. :-)
Är skoj att träffa gamla kollegor och att se hur barnen växer och utvecklas.

I fredags eftermiddag kom Zelda förbi och lekte med Felizia. De hittar alltid på en massa bus de två men den här gång höll de sig nog någorlunda i skinnet iaf :-)

I lördags var det kalasdags hemma hos en förskolekompis som fyllde 5 år. Totalt var de sju barn på kalaset, samtliga från förskolan, men Felizia var såklart blyg ändå. Hon var hellre nere i soffan med mig än uppe och lekte. Men mot slutet mjukade hon upp en aning och lekte med J, sin bästa kompis från förskolan.
Vadå, ska man vara glad på kalas? ;-)



I söndags bjöds det på middag hemma hos Roberts föräldrar. Felizia tyckte det var tråkigt att de inte pratade med henne och ville åka hem... (vadå van vid att få all uppmärksamhet :-) ) Men hon hittade en kubpussel som hon och jag lade tillsammans och då blev hon lite gladare iaf. För att hon ska få lite ensamtid med farmor och farfar bestämde vi att hon ska sova där tis-ons nästa vecka. Det ser hon fram emot!




Nä, om man skulle ta och gära sig i ordning för en tur in till stan kanske. Eller nähä nu piper tvättmaskinen så dags att hänga lite tvätt.

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar