måndag 19 september 2011

Höstmorgon

Var riktigt mörkt ute idag när jag vaknade. Och då vaknade jag ändå 6.30. Ja alltså var ju inte mörkmörkt, om ni förstår vad jag menar, utan sådär tråkmörkt som det blir av en tokgrå himmel. Drog upp rullgardinen helt och hållet i hopp om att det skulle bli mycket ljusare, men icke... Regnade gjorde det också, såklart.
Jaja bara att bita ihop, göra i ordning frukost, väcka Felizia, osv. När vi klätt oss och vagnen i full regnmundering och gick ut så, vips - uppehåll! Hade ju varit lite roligare att skriva "så vips sken solen" men uppehåll var ju också ganska okej.

Väl framme vid förskolan så började det droppa men vi hann in. Felizias grupp är inne på måndagsförmiddagar (från 9) så var bara att klä av alla regnkläder.

En annan fick promenera hem igen och, jodå, på väg hem så ösregnade det. Såklart.
Så nu känner man sig som en dränkt katt. Men men mysigt att sitta med filt i soffan :-)

Jag har egentligen inte så mycket emot höstmorgnar, så länge de innehåller sol...
En sån här höstmorgon tar jag gladeligen en promenad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar