lördag 8 oktober 2011

Lördagsgodis!

Före middagen tog jag och tjejerna en promenad till affären med uppgift att köpa lördagsgodis. Felizia hade förberett promenaden väl genom att rita en karta så vi visste hur vi skulle gå. Så hon fick vägleda mig och säga om jag skulle gå rakt fram eller svänga höger/vänster, etc. Ibland kunde man även höra ett "Stopp!" eller "Gå!". Det var ord och inga visor kan jag säga, gjorde jag fel eller var långsam med att stanna så var hon inte sen att meddela det :-)

Efter att ha plockat ihop en varsin påse godis (och lite annat från affären) och betalat promenerade vi hem igen, utan karta. men det gick bra det med :-)
Men vad kallt det var! Egentligen ganska så härligt höstväder, men riktigt kyligt. Tur att jag tog min nya jacka, den värmde skönt kan jag säga.

Felizia smällde i sig sitt godis på rekordtid efter middagen. Nu ligger hon i sin säng och sover förhoppningsvis snart.

Själv ska jag goffa vidare ur min och Roberts skål. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar