onsdag 1 oktober 2014

Hopplektion!

Hoppning tillsammans med Ina på ridningen idag. De fick hoppa en liten bana med 3 hinder, vilket gick kanon! Det gäller bara att hålla den lätta sitsen hela vägen, och gärna ha lite mantag över själva hindret :)  Men annars flöt det på bra.
 
 

Som avslutning fick de hoppa ett av hindrena lite högre, och i galopp. Ina och Felizia flög över! :)
 
Hästbyte igen då nästa vecka - spännande att se vem det blir den gången.
 
 
I måndags var det ju stängt på Felizias skola, så hon fick vara med mig på jobbet. På förmiddagen hade jag först ett kortare möte följt av lite planering. Felizia hade med sig sitt mandalablock och iPaden, så hon sysselsatte sig bra :)  Och så bjöds det på både fika (äppelkaka) och godis så gick liksom ingen nöd på henne ;)
Innan vi "stängde ner" för dagen, vilket var vid 13-tiden, så plockade och rensade jag lite på mitt arbetsrum medan Felizia satt och räknade matematik (på eget initiativ!). I inledningen av terminen rensades det ut på gammalt material nere i källaren och böcker (läromedel och "vanliga") ställdes fram för oss att ta. Jag hittade då lite olika matte- och svenskaböcker som jag tänkte Felizia kunde titta i, om hon ville. En av matteböckerna "råkade" då vara den de har i skolan just nu, så hon fortsatte helt enkelt att räkna från den sida de räknade sist i skolan :)  Just nu jobbar de med 5-kamrater och fler/färre än, bl.a. Roligt att se vad hon kan :)
 

Felizia fick välja lunchställe - blev hamburgare

Leksakerna till barnmenyn var slut (gjorde ju liksom inget ... ) så man fick en glass i stället :)

Sedan gick vi en sväng till 4H, innan vi gick tillbaka till Gränby för att handla lite mat.


Min (okej, vår ;) ) fina tjej!!
 
 
Eftersom jag fick bf flyttat på ultraljudet så går jag in i en ny vecka på onsdagar - vecka 19+0 (dvs 20:e veckan) idag så bara en vecka till halvtid :)  Sedan "vet" jag ju att jag kommer att gå över så blir ju ytterligare lite tid sedan på slutet ... Det börjar kännas i kroppen nu, att graviditeten kommit en bit på väg. Börjar redan känna mig "smällfet" så knappt man vågar tänka på hur magen (och resten av kroppen) ser ut om knappa 5 månader ... ;)  Och så börjar orken tryta efter bara en kortare/lättare ansträngning, bl.a. Men än så länge håller sig fogarna/ryggen i schack, hoppas det håller i sig ett bra tag till (anar att smärtan kommer att slå till lite längre fram ... ).
Kände (och såg) dessutom nyss de första "riktiga" sparkarna - alltid lika härligt! Blir liksom mera på riktigt då :)
 
Bara två arbetsdagar kvar till HELG!
(Och då ska jag fara på UnderBara Barn-mässan!!! :) )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar