söndag 5 oktober 2014

Nr 1000! Och mässfynd :)

Såg nu när jag gick in att jag hittills skrivit 999 st inlägg, det betyder ju alltså att detta är det 1000:e! Det går ju väldigt i vågor det där med bloggskrivandet - ibland blir det nästan varje dag medan det ibland bara blir ett par stycken i veckan, på sin höjd. Oavsett så tycker jag om att skriva inlägg, men bara när jag har tid och ork och något vettigt (nåja ... ;) ) att skriva om. Lär ju fortsätta med bloggandet ett tag till så återstår att se om det tar lika lång tid att få ihop 1000 till (knappa 4 år (började i slutet av dec 2010).
 
Hur som helst, det här inlägget ska handla om besöket på UnderBaraBarn-mässan igår. Det här var mitt 5:e eller 6:e besök (minns inte ríktigt - gör du, Linda?) på mässan - ett stort tack till Linda som frågade om jag ville följa med den där oktoberdagen för x antal år sedan :)
Sedan dess har det blivit en tradition, och den lär ju fortsätta några år till :)  Men tyvärr är det inte riktigt samma sak längre, som det var de första åren. Då var det många utställare som delade ut goodiebags och andra gratisgrejor, och det var fler uställare på plats över huvud taget, men vi märkte redan för ett par år sedan att det började bli sämre vad gäller de sakerna. Men några av våra favoriter är fortfarande kvar och har finfina mässpriser - tur det :)
Oavsett så lyckas man ju alltid fynda både det ena och det andra. I år slog jag nog rekord, både vad gäller antal kassar och den totala inköpssumman (men höll min budget precis), men båda barnen växer (speciellt Felizia) så det blev många klädinköp, bl.a. Och så lite bebisgrejer (kunde liksom inte låta bli). Hade gärna köpt ännu fler saker (läs: kläder) till bebisen, men känner att det är så lång tid kvar och att vi ju har en del kvar efter både Felizia och Jazmine, därför blev jag mäkta förvånad när Robert blev lite besviken över att jag inte köpt mer bebisgrejer än vad jag faktiskt hade gjort ... det bådar gott för kommande shopping till den lill* ;)
 
Mina, Lindas och Angelicas påssamling :)

Min samling

Fullpackat i bilen :)
 
 Från Kids Concept
 
Från Bonti of Sweden

Från Medleybutiken

Från Me&I
 
Från Nova Star

Pyssel och paraply från Drottninggatans Bok & Bild, och fruktstänger från Castus

Vantar till Felizia från Minisa, och heldräkt till bebisen från Frank&Poppy
 
Till Felizia från NameIt


Till Jazmine från NameIt
 
I år var lilla Wilda med (hon skötte sig verkligen kanon - så snäll bebis!) och nästa år lär ju vår lill* gos följa med. Då är h*n visserligen runt 7 månader så har inte Robert jobbhelg så kanske bebis får stanna hemma. Oavsett vad så blir det med största sannolikhet ett besök för oss även på nästa års mässa :)
 
Stort tack för en trevlig dag, Linda och Angelica!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar