lördag 11 oktober 2014

Personalfest!

Var på en alldeles underbart rolig personalfest igår! Temat var val och man uppmanades att bilda partier som sedan skulle få valprata under kvällen, innan det blev dags för val. Jag (och några till) nöjde oss dock med att vara väljare :)
De som anordnade det hela (fritidspersonalen) hade verkligen gått all in på temat. Förutom att ha bildat ett parti (Fest- och fritidspartiet) så hade de en massa bra och roliga ministrar och mycket gick under ordet val (t.ex val-bar (där dryck serverades), val-fläsk (lite olika tilltugg), m.m. Allt var verkligen jättebra ordnat!
 

Paraplyfördrink!

Min kebabpizza var smarrig och god!

Jag vann båda tävlingarna under kvällen!
(även om den nedan var aaaningens arrangerad ... ;) )

"Kom på så många ord som möjligt som innehåller ordet val" Vet ej hur lång tid vi fick på oss, men jag och min kollega Anna fick ihop 97 ord iaf :)

Sedan var det dags för partierna att övertyga oss väljare.
 
Fräcka Fröknars Initiativ (eller något liknande, iaf)

Romanspartiet
(är en väldigt rolig och fyndig skrivelse i rutan som anas i nedre högra hörnet, men den är inte riktigt rumsren för att få synas ... iaf inte om man vill ha jobbet inom vård & bildning kvar ... ;) )
 
Några av ministrarna i Fest- och fritidspartiet

Försvarsministern var det bäst att akta sig för ... ;)
 
Ministern som försåg oss med dryck av olika slag
 
F!(s)-partiets ledare hade också en massa fyndiga slagord!



FF-partiet bjöd på "äckligt" gröna kakor till efterrätt
(men de var riktigt goda!)
 
Det var som sagt en riktigt rolig kväll, och hade det inte varit avgiftsparkering så hade jag nog stannat längre än jag gjorde (hade bara betalat till 22 och var för lat för att gå och betala för ny biljett) - kl. 22.15 vågade jag inte riktigt chansa längre utan åkte hem. Men var ju skönt att få komma hem och sova.
 
TACK till FF-partiets alla ministrar för en jättebra ordnad kväll! Och TACK till alla mina underbara, roliga kollegor som aldrig tvekar att bjuda på sig själva - många skratt blev det under kvällen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar