tisdag 17 februari 2015

Barnspec, klippning och SLUT

Jag och tjejerna har varit själva hemma sedan igår eftermiddag då Robert åkte ner till Alingsås för begravning av hans farmor. Han var såklart saknad, men vi klarade oss bra :)  Magen höll sig i schack och än dröjer det nog länge till innan lillhjärtat bestämmer sig för att ha boat färdigt därinne.
 
Båda barnen var på fritids/förskola igår medan jag var på jobbet hela långa dagen. Mycket att göra innan jag känner att jag kan gå hem på ledighet ... Satt några timmar hemma igår kväll också.
Idag har Felizia varit på fritids medan jag och Jazmine åkte in till stan i morse.
Först blev det ett besök på barnspec.mottagningen för att följa upp Jazmines förkylningsastma. Vi tycker inte riktigt att hennes mediciner hjälper lika bra längre - hostan ger sig inte på samma sätt som när vi började för ett år sedan. Som nu t.ex.. Hon är förkyld (igen!) och har svårt för att sova pga. hostan (nu ligger hon och hostar och hostar och ... ). Men nu ska vi öka hennes dosering dubbelt upp så får vi se om det ger någon effekt. Gjorde även ett pricktest på katt, hund, häst, björk och kvalster, men inget som gav utslag - skönt!
 
 

 Man får alltid väga och mäta sig när man är på barnspec. - Jazmine har nu passerat enmetersgränsen, med 2 cm dessutom :)
 
På väg tillbaka till bilen så passade vi på att klippa oss. Jazmine var jätteduktig och satt stilla och fint hela tiden.
 

Medan jag klippte mig så lånade Jazmine min telefon. Mååånga bilder hittade jag där ... Här är några av dem :)
 
Det fanns en häftig barnbil, som J var sugen på att sitta i, men hon är lite för stor

 
Några selfies ;)


Lyckas fånga mig på bild i spegeln :)

 
Fick rosa slingor och klubba som belöning


Mitt resultat. Skönt att ha fixat till håret innan bebis kommer.



Behövde förbi jobbet och försöka få färdigt det sista. Innan det så blev det ett lunchstopp på Mc Donalds. Inte nyttigt och bra på något sätt, men snabbt och nära jobbet ;)
 
Hann få färdigt allt jag hade tänkt på jobbet, men fick inte med mig alla grejer hem idag (de fem kassarna jag hade med mig räckte inte ... ), så får bli ett snabbt besök imorgon också. Men nu är det alltså FÄRDIGJOBBAT inne på skolan för ca 11 månader (med undantag för att jag nog måste jobba några dagar före jul för att få jullov, men är ju långt dit :) ) framåt!! Det känns skönt, men samtidigt tomt på något sätt.
Jazmine roade sig med lite av varje och var duktig på att låta mig jobba - tack för det. Blev en sen hämtning av Felizia, men då fick jag i alla fall klart allt jag hade planerat för (och åtagit mig att göra).
 
Efter middagen såg jag att Felizias lärare lagt upp nya uppdrag i Nomp (matte) och Felizia blev överlycklig! Hon har frågat efter nya nomp-uppgifter och längtat efter nya läxor :)  Man kan göra uppgifter på egen hand också (vilket hon gör emellanåt) men är ju roligare med uppdrag :)

 
 
Imorgon lämnar vi tjejerna hos mamma/mormor efter lunch för att styra bilen mot huvudstaden. Där ska vi se "En man som heter Ove" imorgon kväll, sova på hotell, njuta av en god frukost och gå runt lite på stan (hoppas jag orkar!), innan vi åker mot Uppsala och hämtar hem barnen igen. Sedan ska jag vila och ladda. Iaf några timmar på fredag, i helgen jobbar Robert så får se hur mycket vila det kan bli då ... ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar