måndag 6 juli 2015

Skön dag! Men äckliga kryp

Gårdagen började med lite smådisigt väder, men sedan sprack det upp mer och mer. Det blev bad nere i sjön före lunch - Winzton plaskade och vi andra simmade.
 
 


 
Det tar på krafterna att plaska i vattnet
 
Blev lite simning för Felizia den här dagen också :)  Och det tog inte alls lika lång tid innan hon doppade sig ;)
 
 
Efter lunch tog Robert och barnen en promenad, medan jag fick lov att stanna kvar i solen här vid huset och ta det lugnt. Passade på att läsa lite, var längesen jag hade/tog mig tid till det, och njuta i solstolen :)
 

Bilder från deras promenad


 


 
När de kommit tillbaka badade tjejerna i poolen, medan Winzton tog det lugnt i skuggan
 


Sommarfika!


 

 
Allt var frid och fröjd till jag såg att Jazmine frenetiskt försökte få bort något från magen ... en fästing! :(  När hon fick höra vad det var så skrek hon hysteriskt. Men efter att hon lugnat sig så fick vi bort den utan problem. Hatar dessa äckliga små kryp!!!
 
Efter att vi ätit en sen middag så tog vi en promenad - Robert och barnen tog en lite kortare, medan jag tog en powerwalk på dryga 5 km - en härlig avslutning på en skön dag :)
 

Söta föl vid Bryngenäs


 
Skulle man ha den här miljön nära sig till vardags så skulle det ju inte vara så svårt att motivera sig för lite träning ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar