måndag 29 april 2013

Jazmine 2 år!

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag, för det är Jazmines födelsedag - hurra hurra hurra!
 

Grattis älskling!
 
Vi firade med tårta i lördags med självklart blev det lite firande på den "riktiga" dagen också. Eftersom hon fortfarande är sjuk (suck!!) så blev hon hemma idag (Felizia fick också vara hemma) så blev en gemensam frukost imorse. Efter ett långt samtal till vc så kom jag till slut väg till jobbet för studiedag. Övriga familjen hämtade upp mig vid 15.30 för ett besök på Närakuten där det blev halsprov för hela familjen. Ingen av oss andra har streptokocker så någon annan som är boven i dramat...
 
Hemma igen så blev det en snabbmiddag innan det var dags att fira dagens 2-åring :) Fikat bestod bl.a. av en bilglasstårta och jordgubbar. Paket blev det såklart också :)
 

 




 
Självklart fick storasyster också ett litet paket :)


 
Men idag (och alla Jazmines födelsedagar) är inte helt och hållet bara en glädjens dag. Den 29 april 2010, dvs för 3 år sedan så lämnade min fina, underbara morfar detta liv. Så tankar har såklart gått till honom också. En "gubbe" med mycket bus och humor (iaf till han blev sjuk) som jag spenderade mycket tid tillsammans med (och mormor såklart) när jag var liten.
 
Ett par bilder på morfar och Felizia (från september 2007)
 

 
Kom tyvärr inte åt bilderna på datorn så fick fota de som sitter i album.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar