tisdag 9 april 2013

Migrän :(

Kände i söndags hur huvudvärken kom smygandes och på kvällen kom även illamåendet och flimmer för ögonen - välkommen du "kära" migrän :(
Mådde väl lite si och så igår morse också men kämpade mig iväg till jobbet. Väl där så flöt det väl på okej, är en relativt kort dag, iaf undervisningsmässigt sett, men kände sista lektionen att det var riktigt tungt...
Sedan blev det en promenad ner mot stan för ett tandläkarbesök. Den friska luften gjorde gott och när jag satte mig i bilen sedan för att åka hem så kändes det okej. (Tandläkarbesöket gick också bra, trots lagning av ett hål :) )
Men efter middagen så kom huvudvärken tillbaka och även illamåendet. :( Så fick bli soffan och sedan sängen (och spikmatta!) resten av kvällen... Tur att jag har en så fantastisk man som tog hand om allt efter maten och nattning av båda barnen, samt gjorde sitt bästa för att se till att de inte skulle störa mig! :)
Vaknade till vid 22.30, satt en stund och sällskapade med Robert i soffan innan jag gick och la mig igen, fortfarande med huvudvärk och illamående...
Inte bättre i morse heller :( Men masade mig upp, tog en lång dusch och tvingade i mig lite frukost. När jag en timme senare till slut kom iväg till jobbet så kändes det okej. Har haft lite huvudvärk hela dagen, men inget jämfört med innan. Trött har jag också varit, men klarade av att sitta och skriva åtgärdsprogram efter lektionerna var avklarade (tur det, annars skulle jag behövt jobba till minst åtta imorgon kväll, nu kanske jag är klar till 18 ;) ).
Nu känns det okej igen och imorgon räknar jag med att vara på topp igen! :)
 
Hoppas ni har haft bättre dagar än vad jag har! Men men egentligen ska man nog inte klaga, finns ju faktiskt många som har det mycket värre än lite migrän ett par dagar...
 
Nä gud vilket "klagoinlägg" det blev idag. Men ibland måste man få "klaga av sig" lite ;)
 
Nya tag i morgon - hepp, hepp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar