torsdag 29 oktober 2015

Storvreta - Ullared t/r

Som jag skrev i fredags så blev det en resa ner till Ullared för mig och Linda i helgen som var. Vi har pratat lite om det ett tag, att vi gärna ville åka dit för att shoppa julklappar, och när Linda fick napp på en boendeförfrågan så slog vi till :)  Att boendet dessutom låg väldigt nära Ge-Kås (ca 4 km därifrån) gjorde ju inte det hela sämre. Fint var det också (bilder kommer längre ner).
 
Linda hämtade upp mig vid 7 i lördags morse och sedan spenderade vi knappa 7 timmar i bilen (inkl. en liten paus för mat och toabesök) innan vi var framme vid Ge-Kås runt 13.45.
 

Ett måste att fota vagnen, utifall den skulle försvinna
 
Shopping non-stop till stängning kl 20 - blev en proppfull vagn, haha!


Första dagens skörd. Hur skulle vi lyckas få plats med ytterligare en dags shopping ... ? ;)


Lägenheten vi hyrt låg precis vid vattnet

 
En bild inomhus (till höger om bilden finns det soffa och fåtöljer, till vänster ett duschrum/toalett och utanför nederkanten så finns två sängar och en tv) - lånad från Lindas blogg
 
När vi kom till lägenheten så sjönk vi ner i soffa/fåtölj och bara slappade framför tv:n. Lite mat fick vi oss också.  Och så spanade vi in våra inköp, och packade om lite för att få bättre plats med lite till :)
Till slut kom vi i säng. Jag hade sett fram emot en hel natts sömn, men tji fick jag ... Dels fick jag ju sota för att jag inte tagit med bröstpumpen (ajajaj) och dels så är väl kroppen inställd på att vakna ett antal ggr/natt. Men men. Efter frukost tog vi bilen in till Ge-kås igen. Blev shopping mellan 9-14. Inte alls lika mycket som dagen innan (det mesta hanns med då), men lite smått och gott hamnade i vagnen i alla fall :)
 

Med en fullastad bil var det dags att rulla hemåt igen. Kändes mycket långtråkigare då än när vi åkte ner, men bara vi kom till E4 så kändes det bättre. Vi var hemma här i Storvreta vid 23 igen.


 
Samtliga i huset sov när jag kom hem, men Winzton vaknade ganska snart efter att jag gått och lagt mig. Gjorde ju inte mig någonting att han var tuttsugen ;)  Han somnade om på en gång igen och sov sedan som vanligt, dvs vaknade ett par gånger till och ville äta.
Natten innan (och hela lördagen och söndagen) hade gått toppenbra - han klarade sig ju utan mig hur bra som helst, vilket känns bra (att han inte hade varit otröstlig och sovit dåligt/oroligt).
Felizia och Jazmine sov ju hos mamma och de hade också haft det jättrebra. I söndags gick de lite på stan, var på bio och lekte lite i Stadsparken.

 
Blev som sagt en hel del shopping - mestadels julklappar, men även lite annat. Blir inga enskilda foton på inköpen (är ju ändå mest julklappar), utan enbart på kassarna/väskorna
 
I den stora gula är barnens alla julklappar (och lite annat)
 
I morgon har vi Halloweenkväll med SPK, så jag och Linda passade på att köpa lite pynt/dekorationer 
 
Har fått Ullaredsförbud av Robert nästa år ... men annars kan den här resan gärna få bli en tradition, eller hur Linda? :) Tack för en toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar