söndag 11 oktober 2015

UnderBARA BARN-mässan + Lager 157 = shopping!

Massa rolig shopping till barnen har jag ägnat mig åt de senaste dagarna :)
Igår var det dags för det årliga besöket på UnderBARA BARN-mässan i Älvsjö. Har verkligen blivit en tradition för mig och Linda att åka dit (i år hade vi dessutom sällskap av Moa - trevligt).
 
 
Tyvärr blir utställarna färre (flera av våra favoriter som inte var där i år, t.ex me&i) och utbudet i montrarna minskar också hos många, vilket såklart är tråkigt och har gjort att vi blivit något mer tveksamma till att åka kommande år. Men som Linda sa när vi gick till bilen efteråt - vi kommer säkerligen att åka nästa år igen :)
Och trots det jag skrev ovan så hittar man en hel del skoj att handla i alla fall, som alltid när det gäller barnen :)  I år hade jag med mig kontanter och höll min budget så duktigt så.
 
Många kassar blev det! :)

Fick en go´fis på köpet också ;) 
Förra året hade vi Wilda med oss, i år var det Winztons och Violas tur att gå på mässa. De skötte sig så bra så!
 
Fynden som fick följa med hem:
 
Ryggsäck och vintermössa till Winzton från Geggamoja
 
Lite inredning från Kids Concept

En av de nya utställarna var Busfrö - en second hand-butik med barnkläder.
Blev ett par mjukisbyxor och en pyjamas till Winzton

och en varsin fleece till Winzton och Jazmine

Sweatshirt till Felizia från One We Like och body till Winzton från Bombadill

Lite pyssel från Drottninggatans Bok och Bild

Libero har kommit ut med en ny blöja - Libero touch, som fick några prov på

Och som vanligt diverse reklam, erbjudanden och rabattkuponger
 
Efter en heldag i mässhallen (med avbrott för lunch, såklart) så var det dags att ratta bilen hem mot Uppsala/Storvreta igen. Tycker alltid det är lite småjobbigt att köra i Stockholm, men gick överlag helt okej.
 
TACK Linda och Moa (och Viola) för en trevlig shoppingdag!
 
Inför gårdagens shopping så värmde jag upp lite i fredags em. Efter div andra ärenden (som jag återkommer till) och före middag hos mamma) så blev det ett besök på Lager 157. Var ganska längesen jag var dit, men hade vägarna förbi så passade på att titta in. Och tur var väl det - de hade en hel del schyssta priser på en del av sina barnkläder. För plaggen på bilderna nedanför så betalade jag inte ens 500 kr, totalt (!) :
 
Winzton växer och behöver lite nytt
 
Pyjamas och mjukisbyxor - framsida

baksida 

Jacka och leggings till Jazmine
 
Jacka och "jeansleggings" (typ) till Felizia
 
Är alltid lite osäkert nu för tiden att köpa kläder till Felizia (hon har blivit så kräsen!), men hon verkade nöjd med sina grejer i alla fall.
 
Nu blir det nog till att hålla i pengarna resten av månaden ... ;)  Men fina saker till barnen har det ju blivit, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar