fredag 5 augusti 2011

Mera vinbär...och lite krocket

Igår gav jag mig på den ena av våra två röda vinbärsbuskar. Är inte lite bär att ta rätt på...Plockade lika mycket som det var på hela den svarta busken och det syns knappt att man tagit något... Får se hur mycket jag orkar plocka, kommer ju inte direkt göra av med allt ändå.

Medan jag och Jazmine plockade vinbär så spelade Robert och Felizia lite krocket. Robert var väl inte allt för pedagogisk och tog ingen direkt hänsyn till att Felizia är 4 år och aldrig har spelat krocket förut...men han förstod ganska snabbt att det var lika bra att låta Felizia få spela lite som hon ville :-)
Behöver jag säga att hon vann ;-) Men hon var faktiskt riktigt duktig på att slå till klotet!





Får se om det blir mer vinbärsplock i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar