onsdag 24 augusti 2011

Snickarbesök och Gränbyshopping

I morse, vid 7.30 fick vi snickarbesök. De skulle komma någon gång före 10 och det lyckades de ju med kan man säga... Tur att Robert hade hunnit upp iaf :-) De satte upp ett nytt tak i köket. Hade elektriker här igår som drog elkablar/-sladdar till all belysning och diverse uttag så det går framåt med renoveringen i alla fall.

Jag och Robert hjälptes åt att flytta undan våra gamla maskiner i tvättstugan och installerade den nya tvättmaskinen. Torktumlaren tar vi en annan dag :-)

Innan jag hämtade Felizia tog jag en promenad med vagnen. Vad varmt det var! Man ska absolut inte klaga men trodde inte det. Gick en timme ca innan jag kom fram till förskolan. Felizia och de andra lite äldre barnen var ute och åt mellanmål när jag kom, härligt! Felizia ville leka en stund och efterom Jazmine sov så passade jag på att slå mig ner i sandlådan en stund. Skoj att göra sandkakor med barnen :-) Ganska snabbt tog man på sig förskollärarrollen när man pratade med barnen, om några blev osams, m.m. Yrkesskadad? ;-) Men egentligen är det väl bra, att man inte bara låter barnen vara när det är något.

När vi väl kom därifrån så kom Robert och hämtade Felizia med bilen och åkte till sopstationen.
Jag och Jazmine tog vägen förbi jobbet på väg hem, var ett tag sedan man var där.
Sedan gick färden till Gränby Centrum, var ju 20% rabatt på Coop Extra så passade på att handla. Men stannade inte på invigningen. Tar en tur dit imorgon istället för att titta på det nya.
Trodde det skulle vara trångt (minns hur det var på Kvantum när den "näst nyaste" delen av GC skulle öppna) men inte då - skönt :-)

Jazmines förkylning håller i sig, ja Felizias också för den delen, men febern håller sig åtminstone borta. När jag vaknade i morse kände jag mig också lite "sjuklig" (lite halsont, snuva och småfrusen) men har inte brutit ut ordentligt än. Men är ju ingenting mot hur jag känt mig de gånger jag fått feber på grund av amningen...

Nu sovs det. Undrar om man ska våga sig på ett försök att lägga lillgos i sin säng?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar