tisdag 30 augusti 2011

Frisörbesök

Igår var det hårklippningsdags för Felizia. Hon har klippt sig på salong sedan hon var 2 år och vi har alltid varit nöjda med både frisör och klippning. Ja alla gånger utom igår då... Vi hade pratat med Felizia innan om hur hon skulle vilja klippa sig och jag förklarade för frisören som, tyckte jag i alla fall, verkade uppfatta hur jag menade.
Hon och Felizia gick iväg och tvättade håret medan jag satte mig i en fåtölj med Jazmine, som var både sur och hungrig. Redan då tittade frisören surt på mig, som för att säga att jag var mer eller mindre dum i huvudet som inte höll mitt barn sällskap där hon satt. Ja men vad skulle jag göra då? Tror nog Felizia klarar sig bättre själv utan en sur och hungrig lillasyster som är precis bredvid och stör och skriker! SKa tillägga att vi var uppe på den nya salongen på Gränby C, där det är väldigt öppet och jag och Felizia såg varandra ändå.
Jag satt och ammade varvat med att gå runt med Jazmine för att hålla henne på hyfsat gott humör i alla fall och allt såg ut att gå bra för Felizia. Såg inte ut precis som vi hade sagt men det skulle frisören nog fixa till, tänkte jag. Jag satte mig och ammade och helt plötsligt går Felizia ner från stolen och frisören säger: "Ja då är det bara för mamma att komma och betala." Que? Det såg ju inte ens färdigt ut!!! Jag visste inte vad jag skulle säga...så tyvärr sa jag ingenting. Frågade Felizia om hon var nöjd, om det blev som hon ville. Lite trevande svarade hon ja. Stackaren är ju fortfarande så liten att hon nog inte vet när hon är nöjd eller inte.
Jag var fortfarande helt stum men gick och betalade och så gick vi därifrån.
Men ju längre tiden gick desto mer sur och irriterad blev jag. Varför gör de skillnad på barn och vuxna? När man själv klipper sig är de noga med att visa och fråga om det är bra eller om man vill ha det lite kortare någonstans, t.ex. Men inte nu inte! Varför kunde hon inte ha sagt till när hon tyckte det började bli klart och frågat om det var som vi önskade?

När vi kom hem så var det första Robert sa: "Skulle det inte vara kortare?", istället för: "Vad fint det blev!" Det säger väl allt...
Ska försöka få Robert att åka dit med Felizia i eftermiddag och klaga, jag menar vi har ju ändå betalat 300 spänn och man vill ju få det man betalar för. Felizia sa faktiskt igår kväll att hon inte tyckte det blev bra, att hon ville ha kortare (och nej, jag ställde inte ledande frågor!).
Vi ska ändå åka in med Felizia som ska gå på cirkus med mamma.

Ett par bilder kan jag bjuda på i alla fall




1 kommentar:

  1. Tråkigt, hoppas dom klipper henne som ni ville ha det från första början!

    SvaraRadera